سرعت تامین ارز در روزهای پایانی سال افزایش یافت

۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ۱۱:۰۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۵۹۸۷
سرعت تامین ارز در روزهای پایانی سال افزایش یافت

وزیر اقتصاد در صد و هجدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از افزایش سرعت تامین ارز واردات کالا در روز های پایانی سال خبر داد.

احسان خاندوزی در صد و هجدهمین شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی اظهارداشت: جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی بعد از نزدیک هشت ماه تشکل شد که جای خوشحالی دارد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه در روزهای اخیر سرعت تامین ارز واردات کالا افزایش یافته است افزود: در مدت باقی مانده از سال نیز، نظام تامین ارز در کوتاه ترین زمان ممکن، ارز مورد نیاز واردات را با نرخ رسمی تامین کند و این روند ادامه داشته باشد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: افزایش سرعت تامین ارز در روزهای اخیر خود را در ثبت سفارش ها نشان میدهد.

وی تصریح کرد: در 1.5 ماه مانده از پایان سال تامین بازار شب عید و مساله ثبات بازار ها مطرح است که برای تحقق آن تعامل دولت با بخش خصوصی را می طلبد.
بنا براین گزارش، وزیر اقتصاد در ادامه صحبتهای خود اظهار داشت: دستورات اولین جلسات شورای گفتگو فردا و در جلسه فوری در دولت طرح و شنیده می شود و امیدواریم بعد از به رای گذاشته شدن در یک هفته در دولت مصوب شود.

وی افزود: براین اساس مصوبات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بعد از یک وقفه هشت ماهه در زمان کوتاهی نیز در دولت مصوب می شود تا موانع کسب و کار بخش خصوصی در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود که فکر می کنم کوتاه ترین مسئله ای در شورای گفتگو است که در دولت نیز مصوب می شود.

بنابراین گزارش، خاندوزی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه توانمندی تولید داخل بر کلیدواژه رفع موانع کسب و کار و نقش افرینی بخش خصوصی تاکید داشتند که این موضوع در گذشته نیز در صحبتهای ایشان وجود داشته است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این نمایشگاه فرمودند از ظرفیتهای بخش خصوصی در پروژه ها استفاده شود که این تاکید راهگشایی است و فکر می کنم که باید شاه بیت توافق و صدایی باشد که از دولت و بخش خصوصی منعکس شود.

خاندوزی ادامه داد: با توجه به اینکه در هدفگذاری سال جاری موضوع رشد تولید و مهار تورم در دستور کار قرار دارد به نظر می رسد در پایان سال دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مجموعه ای از دستاوردها و نقاط مثبت و موانع و چالشهای فعالین اقتصادی را در سال جاری احصا کنند تا در اختیار روسای قوا و دفتر مقام معظم رهبری قرار گیرند.

ارسال نظر