ورود سامانه بارشي جديد به كشور طي پنجشنبه

۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - ۰۱:۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۵۷۲۵
ورود سامانه بارشي جديد به كشور طي پنجشنبه

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف كشور و ورود سامانه بارشي جديد طي پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) به ايران خبر داد.

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف كشور و ورود سامانه بارشي جديد طي پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) به ايران خبر داد. صادق ضياييان گفت: چهارشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) در غرب سواحل درياي خزر، ارتفاعات البرز مركزي، مناطقي از شمال غرب و غرب كشور افزايش ابر و بارش پراكنده باران و برف رخ مي‌دهد. به گفته ضياييان پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشي به غرب كشور در كل نوار غربي و بعد از ظهر در دامنه‌هاي جنوبي البرز واقع در قزوين، البرز، تهران، غرب اصفهان، فارس، بوشهر كرمان، هرمزگان و جنوب سيستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. در نيمه شمالي كشور بارش به‌صورت برف خواهد بود. در مناطق جنوب و جنوب شرق بارش باران گاهي رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني ‌مي‌شود. او اضافه كرد: جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) گستره فعاليت اين سامانه در كل كشور خواهد بود. در مركز كشور شامل نيمه شرقي اصفهان، يزد، نيمه شمالي كرمان ابرناكي همراه با بارش به‌صورت پراكنده و خفيف پيش‌بيني مي‌شود. در جنوب كرمان، مركز هرمزگان و نيمه جنوبي سيستان و بلوچستان رگبارو رعد و برق و وزش باد شديد انتظار مي‌رود.
رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در مناطقي از كرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان، 
چهار محال و بختياري بارش برف شدت خواهد داشت. به گفته ضياييان شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) اين سامانه در نوار شرقي كشور فعال خواهد بود. در شرق سواحل درياي خزر، شمال شرق و جنوب شرق كشور بارش و وزش باد انتظار مي‌رود و بعد از ظهر از مرزهاي شرقي كشور خارج مي‌شود همچنين در اين روز در ارتفاعات زاگرس نيز افزايش ابر و بارش برف رخ مي‌دهد. او افزود: طي روزهاي پنجشنبه و جمعه كاهش دما در نيمه غربي و نوار شمالي كشور رخ مي‌دهد و در شرق و جنوب شرق كشور طي روزهاي شنبه و يكشنبه كاهش دما انتظار مي‌رود. 

ارسال نظر