تاكيد مجلس بر تقويت بازار سرمايه در لايحه بودجه ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ۰۰:۴۹:۲۲
کد خبر: ۳۰۵۶۳۰

رحيم زارع با بيان اينكه تقويت بازار سرمايه در دستور كار دولت و مجلس است، بيان كرد: در لايحه بودجه ۱۴۰۳ و حتي مصوبات غيرمستقيم نيز بر تقويت بازار سرمايه تاكيد شده است.

بازار سرمايه| رحيم زارع با بيان اينكه تقويت بازار سرمايه در دستور كار دولت و مجلس است، بيان كرد: در لايحه بودجه ۱۴۰۳ و حتي مصوبات غيرمستقيم نيز بر تقويت بازار سرمايه تاكيد شده است.
نماينده مردم «آباده، بوانات، خرم بيد و سرچهان» در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بورس يكي از بازارهايي است كه اقبال مردم به آن بسيار است.
سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۱۴۰۳ عنوان كرد: وضعيت بازار سرمايه به صورت مستمر در كميسيون‌هاي تخصصي مجلس بررسي و گزارش‌گيري از دستگاه‌هاي مربوطه در حال انجام است. زارع خاطرنشان كرد: بحث انتشار اوراق مالي اسلامي و همچنين انتشار اوراق در حوزه سرمايه‌گذاري براي شركت‌هاي دولتي نشان‌دهنده حمايت و تقويت از بازار و سرمايه‌گذاري بيشتر در اين حوزه است. سخنگوي كميسيون تلفيق، صندوق توسعه حمل و نقل و تاسيس صندوق پروژه براي تكميل طرح‌هاي انتفاعي را از ديگر بحث‌هاي مربوط به تقويت بازار سرمايه دانست و گفت: بهتر است براي طرح‌هاي نيمه تمام توليدي از ظرفيت بورسي استفاده بيشتري شود. زارع تصريح كرد: تامين سرمايه شركت‌هاي دولتي از مسير بازار سرمايه از مواردي است كه در لايحه بودجه به آن اشاره شده و باعث رونق كسب و كار و ايجاد اشتغال مي‌شود. در احكام برنامه هفتم توسعه طبق جداولي كه تهيه شده به حمايت از بازار سرمايه تاكيد بسيار شده است چرا كه اين بازار در شرايط تحريمي مي‌تواند بسيار سرآمد باشد.
اين نماينده مجلس در ادامه با اشاره به اينكه دولت بايد با هدايت مردم به سمت بورس از سرگرداني سرمايه‌ها و در نتيجه تورم ناشي از آن جلوگيري كند، اضافه كرد: همچنين كاهش نرخ ماليات بر توليد تاثير بسزايي بر تقويت بازار سرمايه دارد چرا كه سرمايه‌ها را به سمت توليد سوق خواهد داد.

ارسال نظر