رايزني عراق با ايران درباره «جاده توسعه»

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ - ۲۳:۴۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۵۴۱۰

وزير حمل و نقل عراق با اعلام نسبت پيشرفت در طراحي‌هاي اوليه پروژه جاده توسعه، گفت

وزير حمل و نقل عراق با اعلام نسبت پيشرفت در طراحي‌هاي اوليه پروژه جاده توسعه، گفت كه عراق از مشاركت همه كشورها در اين پروژه استقبال مي‌كند. به گزارش ايلنا از ميدل ايست نيوز، رزاق محيبس السعداوي، وزير حمل و نقل عراق، با اعلام نسبت پيشرفت در طراحي‌هاي اوليه پروژه جاده توسعه، گفت كه عراق از مشاركت همه كشورها در اين پروژه استقبال مي‌كند.
 السعداوي تأكيد كرد كه روند طراحي پروژه جاده توسعه به خوبي جريان دارد و مذاكرات عراق با كشورهايي كه به مشاركت در آن تمايل نشان داده‌اند ادامه دارد.وي گفت كه در اين باره مذاكراتي با كشورهاي گوناگون از جمله تركيه، ايران، امارات و قطر انجام شده و عراق از پيوستن ديگر كشورها به اين پروژه استقبال مي‌كند.
وزير حمل و نقل عراق تأكيد كرد كه طراحي‌هاي اوليه خط ريلي جاده توسعه پيشرفت 50 درصدي و طراحي مسير جاده‌اي پيشرفت 25 درصدي داشته است. وي ادامه داد: شركت مشاور ايتاليايي در حال انجام آزمايش‌هاي لازم از خاك مناطقي است كه اين جاده از آنها عبور مي‌كند و پيشرفت بسياري در اين باره انجام شده است. پروژه جاده توسعه كه اواخر ماه مه گذشته توسط محمد شياع السوداني، نخست وزير عراق اعلام شد، شامل مسيري زميني و ريلي از عراق به تركيه و بنادر آن است. اين مسير از بندر فاو در بصره آغاز مي‌شود و برنامه‌ريزي شده تا متشكل از يك جاده و راه آهن به طول يك هزار و 200 كيلومتر داخل خاك عراق و اتصال آن به شبكه ريلي تركيه است. بودجه اين پروژه حدود 17 برآورد شده و در 3 مرحله اجرا مي‌شود. مرحله نخست سال 2028 مرحله دوم سال 2033 و مرحله پاياني نيز سال 2050 تكميل مي‌شود.

برقراري ۳ پرواز فوق‌العاده «هما» به نجف در بهمن ماه
هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) از برقراري سه پرواز فوق‌العاده در روزهاي ۱۱، ۱۳ و ۲۲ بهمن از فرودگاه حضرت امام (ره) به مقصد فرودگاه نجف اشرف به صورت رفت و برگشت خبر داد.
به گزارش مهر، اداره كل روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران هما اعلام كرد: اين پروازها در پاسخ به درخواست متقاضيان سفر به عتبات عاليات در ايام ماه مبارك رجب برنامه‌ريزي شده است كه طبق برنامه در روزهاي ۱۱، ۱۳ و ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ انجام خواهند شد. پرواز روز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ با شماره ۶۷۱ در ساعت ۱۴ و ۵۵ دقيقه از ترمينال «سلام» فرودگاه حضرت امام(ره) به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام مي‌شود. بازگشت اين پرواز با شماره ۶۷۰ در ساعت ۱۷ (به وقت محلي) است.
پرواز روز ۱۳ بهمن نيز با شماره ۶۷۱ در ساعت ۱۸ و ۴۰ دقيقه فرودگاه حضرت امام(ره) را به مقصد فرودگاه نجف اشرف ترك مي‌كند. بازگشت اين پرواز با شماره ۶۷۰ در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقيقه (به وقت محلي) دقيقه انجام مي‌شود.


پرداخت وام وديعه مسكن به ۱۷ درصد متقاضيان تهراني
مديركل راه و شهرسازي استان تهران از پرداخت تسهيلات وام وديعه مسكن به 145 هزار و 434 متقاضي تهراني خبر داد. به گزارش تسنيم، حسين جنتي مديركل راه و شهرسازي استان تهران اظهار كرد: از سال 1399 تاكنون 855 هزار نفر در تهران و شهرهاي استان تهران متقاضي وام وديعه مسكن بوده‌اند كه پس از بررسي و تاييد نهايي به بيش از 145 هزار متقاضي وام وديعه مسكن توسط بانك‌هاي عامل پرداخت شده است. جنتي تصريح كرد: در حال حاضر ميزان اين وام در تهران 200 ميليون و در شهرهاي استان 150 ميليون تومان است و بازپرداخت وام 200 ميليون تومان ماهانه 5 ميليون و 638 هزار تومان و وام 150 ميليوني 4 ميليون و 228 هزار تومان است.

ارسال نظر