اپل بيش از ۱۳ ميليون دلار به روسيه جريمه داد

۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۰۱:۵۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۲۸۷

غول فناوري امريكايي اپل ۱.۲ ميليارد روبل (۱۳.۶۵ ميليون دلار) جريمه كه روسيه به دليل سوءاستفاده اين شركت از موقعيت برتر خود در بازار در خصوص پرداخت‌هاي درون برنامه‌اي صادر كرده بود را پرداخت كرد. به گزارش ايسنا، آژانس ضدانحصارطلبي FAS روسيه اين خبر را روز دوشنبه اعلام كرد اما اپل در اين باره توضيحي نداد.

غول فناوري امريكايي اپل ۱.۲ ميليارد روبل (۱۳.۶۵ ميليون دلار) جريمه كه روسيه به دليل سوءاستفاده اين شركت از موقعيت برتر خود در بازار در خصوص پرداخت‌هاي درون برنامه‌اي صادر كرده بود را پرداخت كرد. به گزارش ايسنا، آژانس ضدانحصارطلبي FAS روسيه اين خبر را روز دوشنبه اعلام كرد اما اپل در اين باره توضيحي نداد. اين شركت امريكايي پيش از اين، با حكم اين آژانس روسي مبني بر اينكه توزيع اپليكيشن‌ها توسط اپل از طريق سيستم عامل iOS، به محصولات اين شركت، برتري رقابتي داده است، مخالفت كرده بود.
اين رگولاتور روسي اعلام كرد اپل، جريمه خود را در ۱۹ ژانويه پرداخت كرده و اين پول، به بودجه فدرال روسيه منتقل شده است. آژانس ضد انحصارطلبي FAS روسيه در فوريه سال ۲۰۲۳ اعلام كرد اپل حدود ۱۲.۱ ميليون دلار جريمه در يك پرونده ضد انحصارطلبي در خصوص پرونده سوءاستفاده از نفوذ خود در بازار اپليكيشن‌هاي موبايل، پرداخت كرده است. روسيه سال‌هاي متمادي است كه با شركت‌هاي فناوري خارجي در كشمكش است و اين رويارويي، از زمان آغاز جنگ اوكراين در فوريه سال ۲۰۲۲، شدت گرفته است. بر اساس گزارش رويترز، اپل فروش همه محصولاتش در روسيه را مدت كوتاهي پس از آغاز جنگ در اوكراين، متوقف كرد و سرويس پرداخت اپل در روسيه را محدود كرد.

ارسال نظر