سياست‌هاي نابجا به آلودگي هوا در تهران دامن زده است

۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - ۰۱:۴۰:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۱۴۵

رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه منبع عمده آلايندگي هوا وسايل نقليه هستند، گفت: سياست‌هاي نابجا به آلودگي هوا در تهران دامن زده است. به گزارش ايسنا، مهدي پيرهادي ديروز در دويست و دهمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با ارايه گزارشي به مناسبت روز هواي پاك، گفت: حدود ۲۹ سال از نامگذاري روز هواي پاك در ۲۹ دي ماه سال ۱۳۷۴ مي‌گذرد.

رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه منبع عمده آلايندگي هوا وسايل نقليه هستند، گفت: سياست‌هاي نابجا به آلودگي هوا در تهران دامن زده است.
به گزارش ايسنا، مهدي پيرهادي ديروز در دويست و دهمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با ارايه گزارشي به مناسبت روز هواي پاك، گفت: حدود ۲۹ سال از نامگذاري روز هواي پاك در ۲۹ دي ماه سال ۱۳۷۴ مي‌گذرد. متأسفانه آمارها نشان مي‌دهد با گذشت حدود سه دهه نه تنها بهبودي در كيفيت هوا حاصل نشده؛ بلكه تعداد روزهاي آلوده افزايش يافته است. وي ادامه داد: به استناد پژوهش‌ها منبع عمده آلايندگي هوا وسايل نقليه هستند. شهرداري تا چه اندازه به وظايف خود عمل كرده است؟ در برخي دوره‌ها شهرداري به وظايف خود عمل كرده و در برخي دوره‌ها خير. وي با اشاره به اينكه مقداري از سوخت‌هاي مصرفي در كشور از استاندارد كافي برخوردار نيستند، افزود: با سياست‌هاي نابجا به آلودگي هوا در تهران دامن زده شده است. وقتي موضوعات پيرامون اين مساله به بهانه‌اي براي امرار معاش تبديل شده چگونه مي‌توان از هواي پاك براي مردم سخن گفت و به برخورداري از اين هوا دلخوش بود؟ او با تأكيد بر اينكه اجرايي‌ترين بند قانون هواي پاك بند سوم آن است، اظهار كرد: هزينه محدوديت‌ها و تعطيلي‌ها چقدر است؟ عدم تأمين منابع مالي و عدم پيش بيني مسائل مالي به واسطه شرايط اقتصادي، سياسي و بين‌المللي با آلودگي هوا پيوند خورده است. اگر هزينه‌هاي آلودگي هوا را بسنجيم، ۱۱.۳ ميليارد دلار براي درمان و خسارات ديگر بخش‌ها هزينه شده است و اگر اين هزينه‌ها را در بخش پيشگيري صرف مي‌كرديم، شاهد وضعيت امروز نبوديم. وي افزود: چند نفر بايد جان خود را از دست بدهند تا مقابله با آلودگي هوا و اقدامات پيرامون آن در اولويت قرار بگيرد؟ اين خسارات بايد چقدر افزايش يابد كه مقابله با آلودگي هوا مورد توجه قرار بگيرد؟ نسل‌هاي آتي اين هزينه‌ها را بيشتر پرداخت خواهند كرد و مسوولان را ملامت مي‌كنند. مسوولان بايد از آلودگي هوا براي نسلي كه ممكن است بيمار باشند و در آستانه خطر كاهش كيفيت زندگي هستند، جلوگيري كنند. بايد اقدامات لازم براي حل اين مشكل صورت بگيرد.

ارسال نظر