ناراحتی ستاره سابق سیتی از زندگی در عربستان؛ ریاض پر از ترافیک است

۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۱۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۱۰۳
ناراحتی ستاره سابق سیتی از زندگی در عربستان؛ ریاض پر از ترافیک است

بازیکن سابق من‌سیتی در مصاحبه‌ای که درباره زندگی در عربستان انجام داد، از شرایط ریاض و ترافیک خیابان‌ها انتقاد کرد.

آیمریک لاپورت ناامیدی خود را از زندگی در عربستان سعودی ابراز کرده است. این مدافع ۲۹ ساله تابستان گذشته با انتقالی ۲۳.۵ میلیون پوندی از منچسترسیتی به النصر پیوست.

به گزارش خبرورزشی، جردن هندرسون پس از شش ماه زندگی در ریاض نتوانست با محیط جدید خود کنار بیاید و عربستان را به مقصد آژاکس ترک کرد و لاپورت اکنون به آخرین ستاره‌ای تبدیل شده که اعتراف می‌کند که زندگی در عربستان آنطور که انتظارش را داشت پیش نرفت.

ملی‌پوش اسپانیایی در صحبت با روزنامه اسپانیایی «آ اس» گفت: «رفتن به لیگ عربستان در مقایسه با اروپا تغییر بزرگی است، آنها کار را برای ما آسان نکرده‌اند. در واقع بازیکنان زیادی هستند که ناراضی هستند، اما ما هر روز روی این موضوع کار می‌کنیم، به اصطلاح با هم مذاکره می‌کنیم تا ببینیم که آیا شرایط کمی بهبود می‌یابد. داشتن بازیکنان اروپایی که سابقه زیادی دارند برای آنها نیز اتفاق جدیدی است. شاید آنها به این کار عادت ندارند و باید با جدیت بیشتری با شرایط سازگار شوند.»

از لاپورت پرسیده شد که دقیقا چه چیزی مطابق با استانداردها نیست و او افزود: «همه چیز ولی همچنین زندگی روزمره. زندگی برای آنها... آنها همه چیز را ساده می‌گیرند. اولتیماتومی که به آنها می‌دهید برایشان مهم نیست. منظورم این است که آنها واقعاً دنبال تجارت خود هستند. شما در مورد چیزی مذاکره می‌کنید و بعد از امضای شما آن را نمی‌پذیرند. با شما دعوا می‌کنند. بله، آنها از ما مراقبت می‌کنند، اما برای من کافی نیست. یعنی در اروپا حقوق خوبی به شما می‌دهند اما بهتر از شما مراقبت می‌کنند.»

هندرسون تصمیم گرفت شرایطش را تغییر بدهد و به اروپا برگردد اما لاپورت به گفته خودش هنوز به این مرحله نرسیده است: «به این موضوع فکر نکردم ولی وقتی در چنین مدت کوتاهی ناامید شده‌ام قطعا این موضوع را هم در نظر می‌گیرم. زمانش هنوز فرا نرسیده است اما اگر این شرایط ادامه داشته باشد فکری خواهم کرد.»

قهرمان پنج دوره لیگ برتر تا کنون ۱۴ بازی در لیگ حرفه‌ای عربستان انجام داده و تیم او با ۷ امتیاز کمتر از الهلال در رده دوم جدول قرار دارد. لاپورت اعتراف می‌کند که بسیاری از ستاره‌ها به دلایل غیر فوتبالی به عربستان سعودی نقل مکان کرده‌اند و در عین حال ناامیدی خود را از خیابان‌های ریاض نیز ابراز می‌کند.

او ادامه داد: «راستش را بخواهید، بسیاری از ما فقط به خاطر فوتبال به اینجا نیامده‌ایم. بسیاری از ما از این موضوع راضی هستیم، اما من به دنبال چیزی فراتر از بخش اقتصادی و اینها هستم. از نظر کیفیت زندگی انتظار چیز متفاوتی را داشتم زیرا در نهایت در اینجا سه ساعت در روز را در ماشین می‌گذرانید. ریاض پر از ترافیک و اتلاف وقت در ماشین است.»

ارسال نظر