آغاز بررسي ايرادات شوراي نگهبان درباره لايحه برنامه هفتم

۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۰۱:۰۰:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۰۳۵

سخنگوي كميسيون تلفيق برنامه هفتم از شروع بررسي ايرادات شوراي نگهبان در جلسه اين كميسيون خبر داد. محسن زنگنه با اشاره به جلسه كميسيون تلفيق برنامه هفتم توسعه گفت: در اين جلسه كميسيون تلفيق برنامه هفتم توسعه بررسي ايرادات شوراي نگهبان در لايحه برنامه هفتم را مورد بررسي قرار داد. بيشتر ايرادات نيز مربوط به مغايرت با سياست‌ها است.

سخنگوي كميسيون تلفيق برنامه هفتم از شروع بررسي ايرادات شوراي نگهبان در جلسه اين كميسيون خبر داد.
محسن زنگنه با اشاره به جلسه كميسيون تلفيق برنامه هفتم توسعه گفت: در اين جلسه كميسيون تلفيق برنامه هفتم توسعه بررسي ايرادات شوراي نگهبان در لايحه برنامه هفتم را مورد بررسي قرار داد. بيشتر ايرادات نيز مربوط به مغايرت با سياست‌ها است.
وي توضيح داد: كميسيون تلفيق در مرحله اول ايرادات شوراي نگهبان در خصوص فصل آموزش و پرورش و آموزش عالي را بررسي كرد. در بخش آموزش بحث مغايرت با اصل ۷۵ قانون اساسي را شاهد نبوديم و شوراي نگهبان كمترين ايرادات را درخصوص اين اصل گرفته است.
سخنگوي كميسيون تلفيق برنامه هفتم درباره ايرادات شوراي نگهبان يادآور شد: ما در جلسات مفصلي با شوراي نگهبان، مواردي از هزينه‌هاي متحمل شده به دولت با مصوبات مجلس به همراه بندهاي درآمدي را ارايه كرديم، شوراي نگهبان متقاعد شد در بندها و مواد برنامه هفتم توسعه تناسبي بين منابع و مصارف وجود دارد.
وي درباره زمان اتمام بررسي ايرادت شوراي نگهبان گفت: پيش بيني مي‌شود گزارش كميسيون تلفيق برنامه هفتم توسعه از ايرادات شوراي نگهبان يك هفته ديگر آماده شود. با مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص ايراداتي در زمينه عدم انطباق موادي از برنامه هفتم توسعه با سياست‌ها نيز جلسه برگزار مي‌كنيم.
سخنگوي كميسيون تلفيق برنامه هفتم درباره ايرادات شوراي نگهبان در پايان بيان كرد: با توجه به تعدد ايرادات و زمان اندك براي بررسي آن، اعضاي كميسيون تلفيق برنامه هفتم توسعه اين اجازه را به هيات رييسه كميسيون و اعضاي كميته‌ها دادند تا با تنفيذ اختيارات، ايرادات را اصلاح كرده و آنها را به صحن مجلس ارايه كنند.

ارسال نظر