عیدی بازنشستگان چه زمانی واریز می‌شود؟

۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۰:۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۹۱۳
عیدی بازنشستگان چه زمانی واریز می‌شود؟

دریافت عیدی یکی از مطالبات بازنشستگان است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال انتظارها برای زمان واریز و مبلغ آن در میان بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان کشوری و لشکری بالا می‌رود.

عیدی یا پاداش آخر سال مبلغی است که طبق قانون به عنوان پاداش آخر سال برای مشمولان ازجمله بازنشستگان واریز می‌شود. زمان واریز عیدی بازنشستگان معمولا در دو ماه پایانی آخر سال است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بازنشستگان دولتی معمولا هر ساله همزمان با حقوق بهمن ماه که در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ این ماه است، عیدی خود را دریافت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود عیدی این دسته از بازنشستگان امسال نیز تا پایان بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شود.

انتظار می‌رود بازنشستگان نیروهای مسلح نیز همانند بازنشستگان دولت، عیدی خود را به مانند سال‌های گذشته تا اواخر بهمن ماه دریافت کنند.

در خصوص عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز تصمیم‌گیری صورت نگرفته اما معمولا بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در اواسط اسفندماه و براساس حروف الفبا عیدی خود را دریافت می‌کنند.

بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر عیدی می‌گیرند؟

هر ساله پیش از  اعلام رقم عیدی، تصور بازنشستگان از عیدی چیزی است که بتوانند با آن سفره عید خود را رنگین کنند اما واقعیت این است مبلغی که به عنوان عیدی برای آن‌ها در نظر گرفته‌ می‌شود حتی بخشی از هزینه‌های عید خانواده‌های بازنشسته را هم پوشش نمی‌دهد و همین باعث اعتراض بازنشستگان می‌شود.

گرچه تاکنون به صورت رسمی درباره میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان کشوری و لشکری تصمیم‌گیری نشده، اما براساس سنوات گذشته میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در  سال جاری به اندازه مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

ارسال نظر