تعامل با هنرمندان نياز به ظرافت‌هاي زيادي دارد

۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۰۰:۴۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۴۷۹۵

رييس‌جمهور تلاش براي تحقق، حفظ و ارتقاي هويت ايراني-اسلامي و همچنين شناخت و به كارگيري بهترين، موثرترين و به‌روزترين ابزار و روش‌ها براي مقابله با تهديدات هويت ايراني - اسلامي را چهار ماموريت بسيار مهم و اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست.

رييس‌جمهور تلاش براي تحقق، حفظ و ارتقاي هويت ايراني-اسلامي و همچنين شناخت و به كارگيري بهترين، موثرترين و به‌روزترين ابزار و روش‌ها براي مقابله با تهديدات هويت ايراني - اسلامي را چهار ماموريت بسيار مهم و اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست.
سيد ابراهيم رييسي پيش از ظهر امروز سه‌شنبه در پانزدهمين مقصد از برنامه نظارت ستادي بر دستگاه‌هاي اجرايي، ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استماع گزارش وزير، معاونين و مديران اين وزارتخانه، در سخناني نكات و رهنمودهايي در راستاي تقويت فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي صيانت از فرهنگ و ارزش‌هاي ايراني و اسلامي ارايه كرد.
رييس‌جمهور در ابتداي سخنان خود تلاش براي تحقق، حفظ و ارتقاي هويت ايراني-اسلامي و همچنين شناخت و به كارگيري بهترين، موثرترين و به‌روزترين ابزار و روش‌ها براي مقابله با تهديدات هويت ايراني–اسلامي را چهار ماموريت بسيار مهم و اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست.
رييسي ضمن تقدير از اقدامات انجام شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بر ضرورت حركت تحولي و جهادي براي مقابله با هجوم گسترده فرهنگي تاكيد و تصريح كرد: امروز در جمع مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور يافتيم تا ضمن ارزيابي طراحي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در انجام ماموريت خطير حفاظت از هويت فرهنگي و ديني كشور، برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم را براي تداوم حركت تحولي، انقلابي و جهادي در اين مسير انجام دهيم.
رييس‌جمهور نهاد خانواده در ايران اسلامي، وجود ۸۰ هزار مسجد، ۲۶ هزار كانون فرهنگي مساجد و شوراهاي فرهنگ عمومي در استان‌ها و شهرستان‌ها را از جمله سرمايه‌ها و پايگاه عظيم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سراسر كشور برشمرد كه مي‌توانند به شكلي موثر در صيانت از فرهنگ ايراني-اسلامي مورد استفاده قرار گيرند.
رييس‌جمهور در ادامه به موضوع فعاليت سازمان اوقاف و امور خيريه در زير مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و گفت: در موضوع وقف اولويت اول عمل به نيت واقف است، اما در وهله بعدي عايدات موقوفات بايد صرف اقتصاد فرهنگ البته نه با هدف كسب درآمد، بلكه صرف صيانت، تقويت و ارتقاي فرهنگ شود. توليد ابزارهاي سرگرمي و اسباب‌بازي، توليد در بخش‌هاي پويانمايي و بازي‌هاي رايانه‌اي و توليد محتواي فرهنگي از جمله ديگر نكات مورد اشاره دكتر رييسي بود كه در تشريح اهميت آنها اظهار داشت: از جمله عرصه‌هاي مهم فرهنگي كه تا حدود زيادي مورد غفلت واقع شده و نيازهاي آن همچنان از منابعي تامين مي‌شود كه محصولات‌شان چندان با باورها، رسوم و بوم فرهنگ ايراني-اسلامي ما سازگاري ندارد، همين بخش‌ها هستند.
رييس‌جمهور اضافه كرد: در زمينه توليد اسباب‌بازي، پويانمايي، بازي‌هاي رايانه‌اي و توليد محتوا ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در كشور داريم كه اگر مورد توجه واقع شوند، علاوه بر تامين نيازهاي داخل با لحاظ وجوه و جذابيت‌هاي فرهنگي، مي‌توانند به رونق اقتصاد فرهنگ و نيز توليد محصولات خلاقانه نتيجه‌بخش و اميدبخش نيز كمك كنند.

ارسال نظر