از كروكي آنلاين چه مي‌دانيم؟

۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۰۱:۴۶:۰۹
کد خبر: ۳۰۴۵۸۹
از كروكي آنلاين چه مي‌دانيم؟

تاثير هوش مصنوعي را اكنون مي‌توان در همه جهات و نقاط زندگي مردم ديد به گونه‌اي كه اخيرا در ايران هوش مصنوعي به كمك كروكي آنلاين آمده است و با اجراي طرح گفته شده در قدم اول كاغذ از اين فرآيند حذف و سپس ترسيم كروكي استاندارد مي‌شود.

تاثير هوش مصنوعي را اكنون مي‌توان در همه جهات و نقاط زندگي مردم ديد به گونه‌اي كه اخيرا در ايران هوش مصنوعي به كمك كروكي آنلاين آمده است و با اجراي طرح گفته شده در قدم اول كاغذ از اين فرآيند حذف و سپس ترسيم كروكي استاندارد مي‌شود. به گزارش ايسنا، هوش‌ مصنوعي به سيستم‌هايي گفته مي‌شود كه مي‌توانند واكنش‌هاي مشابه رفتارهاي هوشمند انساني از جمله شرايط پيچيده، شبيه‌سازي فرآيندهاي تفكري و شيوه‌هاي استدلالي انساني و پاسخ موفق به آنها، يادگيري و توانايي كسب دانش و استدلال‌ براي حل مسائل را داشته باشند.
 در دنياي امروز كاربردهاي هوش مصنوعي چنان گسترده و فراگير شده‌اند كه بسياري از اين كاربردها ديگر با نام هوش مصنوعي شناخته نمي‌شوند و نام متخصص خود را دارند؛ تاثير هوش مصنوعي را اكنون مي‌توان در همه جهات و نقاط زندگي مردم ديد به گونه‌اي كه اخيرا در ايران هوش مصنوعي به كمك كروكي آنلاين آمده است. بر اساس بررسي‌هاي انجام‌شده سالانه يك و نيم ميليون تصادف در كشور اتفاق مي‌افتد كه شامل رخدادهاي جزئي و شديد است و پليس بر اساس وظايف، متولي رسيدگي و تنظيم پرونده است و مهم‌ترين برگِ اين پرونده نيز نظريه كارشناسي تصادفات و كروكي است كه مقصر حادثه را تشخيص مي‌دهد. اين ساختار طي سال‌هاي گذشته روندي رو به بهبود داشت ولي همچنان به صورت كاغذي و دستي انجام شد. اين برگ كروكي بايد به سازمان‌هاي مختلف مانند بيمه، نيروي انتظامي، شركت‌هاي خودروسازي و ... ارايه شود و قطعا اين برگ بارها كپي گرفته شده كه موجب ناخوانا شدن و خط خوردگي آن مي‌شود. بنابراين پليس راهنمايي و رانندگي در راستاي هوشمند‌سازي، نرم افزاري طراحي كرد و زير ساختِ طراحي كروكي آنلاين را فراهم كرد. پس از تست و آزمايشِ اوليه اين نوع كروكي كه توسط افسرانِ كارشناس و به وسيله تبلت در محل تصادف صورت گرفت، امكان عكس و فيلم‌برداري از صحنه تصادف فراهم شد تا اطلاعات به صورت برخط به مركز كنترل ترافيك پليس، بيمه و مراجع قضايي ارسال شود. اين طرح در ابتدا به صورت پايلوت در حوزه درون و برون شهري استان قم انجام شد و كارشناسان مجهز به تبلت و كروكي آنلاين را طراحي و ارسال كردند. در نهايت پس از چندسال به دليل اهميت و مزيت‌هاي آن از جمله كاهش هزينه مردم و اطاله دادرسي احسان خاندوزي-وزير امور اقتصادي و دارايي- اواسط پاييز امسال اعلام كرد بزودي با همكاري فراجا كروكي آنلاين براي كساني كه در جاده دچار خسارت مي‌شوند، محقق مي‌شود. در اين راستا به تازگي رييس كل بيمه مركزي از زمان رونمايي كروكي آنلاين خبر داد. وي در دومين «همايش تحول ديجيتال، بانك و بيمه با رويكرد هوش مصنوعي» گفت: سال گذشته 2۴ شركت بيمه فعال در صنعت بيمه كشور داشتيم كه اكنون به ۴۰ شركت افزايش پيدا كرده و بيش از ۱۰۰ هزار نماينده بيمه داريم. در اين راستا اخيرا پروژه كروكي آنلاين را داريم كه تا دو هفته ديگر رونمايي مي‌شود و تحول بزرگي در عرضه خدمات بيمه اتومبيلي عرضه خواهد كرد. با اجراي طرح كروكي آنلاين در قدم اول كاغذ از اين فرآيند حذف و سپس ترسيم كروكي استاندارد مي‌شود. همچنين از هوش مصنوعي مي‌توان براي تخمين هزينه‌ها و خسارت وارد شده استفاده كرد. مي‌توانيم از هوش مصنوعي براي تخمين هزينه‌ها و خسارت وارده استفاده كنيم؛ درخصوص افت قيمت خودرو هم اين كروكي مي‌تواند كمك كند؛ با توجه‌به انبار داده‌اي كه از كروكي‌ها ايجاد مي‌شود، اگر سيستم‌هاي گزارش‌گيري خوبي روي آنها نصب شود، مي‌تواند در پيشرفت حاكميت داده در مجموعه بيمه مركزي و فراجا كمك كند. گفتني است وقتي كه كروكي به‌صورت برخط و استاندارد ترسيم شود و هوش مصنوعي سوار باشد، بحث كاربري بودن و هرگونه شك درباره كروكي از بين مي‌رود و به‌صورت سيستماتيك همه‌چيز تخمين‌زده شده و محاسبه مي‌شود. برخي از اطلاعاتي هم كه مورد نياز مردم است براي معاملات و خريد و فروش خودروها، درباره اصالت خودرو هنگام تصادف، از طريق اپليكيشن‌هايي كه در بازار خورود هست در اختيار مردم قرار داده مي‌شود.

ارسال نظر