دريافت۴۵۰ميليارد تومان جريمه قطع درختان طي ۹ ماه

۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۰۱:۴۱:۰۲
کد خبر: ۳۰۴۵۸۶

مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران گفت: از ابتداي سال تاكنون ۴۵۰ ميليارد تومان از محل جرايم ناشي از قطع درختان براي تملك باغات و لكه‌هاي مشجر در مناطق كم‌برخوردار از لحاظ سرانه فضاي سبز در نظر گرفته شده است.

مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران گفت: از ابتداي سال تاكنون ۴۵۰ ميليارد تومان از محل جرايم ناشي از قطع درختان براي تملك باغات و لكه‌هاي مشجر در مناطق كم‌برخوردار از لحاظ سرانه فضاي سبز در نظر گرفته شده است. به گزارش ايسنا، علي محمد مختاري با بيان اينكه ما به هيچ عنوان براي افزايش درآمد به جرايم قطع درختان وابسته نيستيم، اظهار كرد: ما حتي حاضر نيستيم هزار تومان هم از محل جريمه درآمد كسب شود، زيرا مخالف قطع اشجاريم. وي افزود: در مواردي درختان در زيربنا قرار مي‌گيرند و با تغيير نقشه نيز امكان حفظ آن وجود ندارد؛ لذا با مجوز كميسيون ماده هفت، يك يا دو اصله درخت جابه‌جا مي‌شوند؛ هرچند تأكيد اوليه كميسيون تغيير نقشه است؛ اما اگر امكان نداشته باشد نسبت به جابه‌جايي حكم صادر مي‌شود چراكه به هيچ عنوان اجازه قطع درخت داده نمي‌شود. مختاري با تأكيد بر اينكه جابه‌جايي درختان در فصل مناسب (زمستان) و در محيط اطراف آن صورت مي‌گيرد، يادآور شد: در كميسيون ماده هفت به هيچ عنوان مجوز قطع درخت صادر نشده است. در برخي موارد ممكن است برخي نسبت به خشكي عمدي درخت اقدام كرده باشند كه بر اساس قوانين حفظ فضاي سبز، جريمه مي‌شوند. مختاري همچنين تصريح كرد: هزينه‌هاي ناشي از اين جرايم تنها براي تملك باغات در مناطق كم‌برخوردار جهت توسعه فضاي سبز، صرف مي‌شود. 
وي با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون نزديك به ۴۵۰ ميليارد تومان هزينه خسارت و جرايم قطع درختان در حسابي مخصوص به ثبت رسيده است، يادآور شد: تمام اين مبلغ براي تملك لكه‌هاي مشجر و باغات در مناطق كم‌برخوردار از لحاظ سرانه فضاي سبز از جمله ۷، ۸، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ و ۱۷ در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر