حج عمره تا اطلاع ثانوی لغو شد/ ماجرا چیست؟

۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۶:۳۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۴۳۷۵
حج عمره تا اطلاع ثانوی لغو شد/ ماجرا چیست؟

با وجود آمادگی ایران برای برقراری سفر‌های عمره، به دلیل ادامه مشکل پروازی و برخی دیگر از موضوعات، سفر عمره تا اطلاع ثانوی لغو شد.

عمره مفرده باز هم تعلیق شد و اعزام متقاضیان تشرف به زیارت خانه خدا که برای سفر به سرزمین وحی ثبت‌نام و آماده بودند، تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گزارش فارس، به گفته یک منبع مطلع «همچنان مشکل پرواز و امور اقتصادی مانع از تشرف زائران به عمره است نه مسایل سیاسی.»

این در حالی است که سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود اعزام‌ها تا ۲۴ دی لغو شده و پس از آن برای تشرف به عمره اطلاع‌رسانی می‌شود.

ابتدا قرار بود عمره از ۲۸ آذر برقرار شود که به دلیل استقبال نکردن متقاضیان، اعزام‌ها به ۱۳ دی موکول شد، اما شب قبل از اعزام به زائران اطلاع دادند که پرواز‌ها لغو‌شده و اعزامی صورت نمی‌گیرد.

سازمان حج و زیارت از لغو سفر کاروان‌ها ابتدا تا ۱۷ دی و پس از آن تا ۲۳ دی خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی برای حل مشکل اعزام‌ها به سرزمین وحی به عربستان سفر کرد که در آخرین مذاکرات با طرف سعودی، مشکل پروازی در حال حاضر ادامه دارد و حتی به گفته یک منبع مطلع «تا پایان ماه جاری هم کاروانی به عمره اعزام نمی‌شود.»

با وجود پرداخت بدهی پرواز‌ها به عربستان، گویا سعودی‌ها خواستار برقراری دوطرفه سفر‌ها شده‌اند که به دلیل نبود تفاهم‌نامه همچنان خبری از اعزام زائران ایرانی به عمره نیست. این موضوع از مدیران سازمان هواپیمایی نیز دنبال خواهد شد.

 

ارسال نظر