ماجراي پيامك «شير خشك» چيست؟

۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۰۱:۵۶:۳۴
کد خبر: ۳۰۴۳۴۴

از 19 دي خانواده‌هاي كودكان شيرخوار با يك پيامك از سوي سازمان غذا ودارو روبرو مي‌شوند؛ پيامكي كه ظاهرا آنها را از ميزان موجودي شيرخشك سهميه‌اي آنها مطلع مي‌كند. البته ماجراي سهميه‌بندي شيرخشك به بيش از چهار ماه قبل بر مي‌گردد. اما معلوم نيست؛ چرا اين پيامك از دیروز فعال شده است؟

اكوايران|از 19 دي خانواده‌هاي كودكان شيرخوار با يك پيامك از سوي سازمان غذا ودارو روبرو مي‌شوند؛ پيامكي كه ظاهرا آنها را از ميزان موجودي شيرخشك سهميه‌اي آنها مطلع مي‌كند. البته ماجراي سهميه‌بندي شيرخشك به بيش از چهار ماه قبل بر مي‌گردد. اما معلوم نيست؛ چرا اين پيامك از دیروز فعال شده است؟
نيمه شهريور ماه انجمن توليدكنندگان شيرخشك نوزاد خبر از كسري 5 ميليون عدد شيرخشك در كشور داد. كسري كه همان زمان رييس انجمن توليدكنندگان شيرخشك نوزاد به «اكوايران» گفت: اين كسري به دليل عدم تخصيص به موقع ارز به توليدكنندگان شيرخشك براي واردات مواد اوليه شكل گرفت و پيش‌بيني مي‌شود، تشديد هم شود.
 يك ماه بعد از اين اظهارات از زاهدان خبر رسيد كه از تاريخ ۲۰ مهرماه ارايه كدملي و تاريخ تولد فرزند شيرخوار به داروخانه براي دريافت شيرخشك الزامي است. 17 مهر هم محمود آل‌بويه مديركل فرآورده‌هاي غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو گفت: از 20 مهر ماه توزيع شيرخشك رگولار (عادي) در داروخانه‌هاي در سراسر كشور با ثبت كد ملي و تاريخ تولد نوزاد در سامانه «تي‌تك» سازمان غذا و دارو انجام مي‌شود. 

ارسال نظر