تنها با چند کلیک صاحب بیمه شوید؛ راهنمای خرید آسان بیمه ماشین

۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۳۰۸
تنها با چند کلیک صاحب بیمه شوید؛ راهنمای خرید آسان بیمه ماشین

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که بیمه ماشین ندارند و یا آن را تمدید نکرده‌اند، هر چه زودتر اقدام نمایید و پیش از آسیب دیدن آن به فکر چاره باشید. زیرا طرح قطع سهمیه بنزین خودروهای فاقد بیمه به زودی آغاز خواهد شد.

این روزها با بالا رفتن قیمت خودرو، خرید ماشین به سادگی گذشته نیست. اما جریان تنها به خرید ختم نمی‌شود زیرا هزینه تعمیرات نیز سر به فلک کشیده است. با این حال در این شرایط، بیمه پشتوانه و حامی تمام صاحبین وسایل نقلیه است تا با آرامش خاطر بیشتر و به دور از ترس هزینه‌ها به رانندگی بپردازند.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که بیمه ماشین ندارند و یا آن را تمدید نکرده‌اند، هر چه زودتر اقدام نمایید و پیش از آسیب دیدن آن به فکر چاره باشید. زیرا طرح قطع سهمیه بنزین خودروهای فاقد بیمه به زودی آغاز خواهد شد. در ادامه این مقاله شما را برای خرید بیمه ماشین راهنمایی کرده‌ایم تا بتوانید به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن بیمه مورد نظرتان را خریداری نمایید.

بیمه شخص ثالث ماشین چیست؟

بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری است و خرید آن برای دارندگان تمام وسایل نقلیه امری ضروری می‌باشد. بیمه شخص ثالث تمام خسارت‌هایی که به افراد یا خودروی آن‌ها وارد می‌شود، از جمله صدمه‌های بدنی، صدمه به خودروها و خسارت‌های دیگری که در اثر حادثه به سایر افراد وارد می‌شود را می‌پردازد.

خرید بیمه شخص ثالث، نیازمند داشتن اطلاعات خاصی نظیر: تعریف بیمه شخص ثالث، پوشش‌ها، نحوه محاسبه قیمت و...  است؛ که به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

خرید آسان بیمه شخص ثالث خودرو

تنها با چند کلیک صاحب بیمه شوید؛ راهنمای خرید آسان بیمه ماشین

با وجود تعداد زیادی از سایت‌های فروش بیمه، خرید انواع بیمه ماشین بسیار ساده، تنها با چند کلیک و کاملا آنلاین انجام می‌شود. شما با انتخاب یکی از این سایت‌ها، می‌توانید به صورت آنلاین و با مقایسه تعداد زیادی از بیمه‌گرها، بیمه شخص ثالث دلخواه خود را با پوشش‌های مورد نیاز انتخاب کنید و در نهایت بخرید.

در ابتدا باید به صفحه بیمه شخص ثالث سایت رفته و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. برای خرید بیمه، مدارک زیر را نیاز دارید:

  • کارت ملی و کپی آن
  • گواهینامه رانندگی و کپی آن
  • مدارک خودرو مانند رسید خرید خودرو، کارت ماشین و سند مالکیت خودرو
  • گزارش پیشینه حوادث رانندگی
  • رسید پرداخت حق بیمه ثالث
  • سایر مدارک مانند آدرس محل سکونت، شماره تلفن، اطلاعات بیشتر درباره سابقه و تجربه رانندگی
  • مدارک مربوط به بیمه شخص ثالث قبلی

پس از ارائه مدارک و به همین سادگی بیمه شخص ثالث شما فعال می‌شود. اکثر سایت‌های آنلاین بیمه، به صورت رایگان بیمه‌نامه را ارسال می‌‌کنند.

با انتخاب این روش، وقت خود را در ترافیک خرید حضوری بیمه شخص ثالث از دست نمی‌دهید و در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید تنها با چند کلیک صاحب بیمه می‌شوید.

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

قطعا در زمان خرید با مشکل انتخاب شرکت بیمه مواجه شده‌اید. اما انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث، به نیازها و پوشش‌هایی که شخص می‌خواهد بستگی دارد. در ادامه عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث را ذکرکرده‌ایم تا با آگاهی بیشتر، انتخابتان را انجام دهید.

- گزینه‌های تحت پوشش شرکت بیمه را به دقت بررسی کنید و با آگاهی کامل نسبت به نیاز خود آن را انتخاب کنید.

- حق بیمه و فرانشیز شرکت بیمه را بررسی کنید.

- به تعداد شعب دریافت خسارت توجه کنید، زیرا تنها 5 روز پس از حادثه مهلت اعلام و دریافت خسارت وجود دارد.

- میزان تعهد مالی شرکت بیمه را بررسی کنید، زیرا در هر شرکت متفاوت است.

- به امکان پرداخت خسارت سیار نیز توجه کنید، این مورد در زمان تصادف و یا در شهرهای پر ترافیک، امری مهم و ضروری تلقی می‌شود که بعضی از شرکت‌های بیمه ندارند.

شرکت‌های بیمه هرسال توسط بیمه مرکزی بررسی می‌شوند و عواملی مانند تعداد بیمه فروخته شده، تعداد خسارت پرداختی، مبلغ خسارت پرداختی و … در این شرکت‌ها بررسی می‌شود. تمامی این اطلاعات در سالنامه بیمه مرکزی موجود هستند.

به طور کلی میزان رضایت از پرداخت خسارت کمترین امتیاز را در بین شاخص‌های ارزیابی شرکت‌ها دارد به این دلیل که در اکثر موارد، مردم از مبلغی که به عنوان خسارت تعیین شده است رضایت ندارند. این امر می‌تواند به دلیل شناخت کم مردم از این صنعت باشد. با این وجود برخی از شرکت‌ها مانند بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه سرمد، بیمه رازی و … بیشترین تعداد فروش را در زمینه بیمه شخص ثالث دارند.

اگر به اطلاعات بیشتری برای خرید بیمه خودرو نیاز دارید، می‌توانید این راهنمای خرید بیمه ماشین را مطالعه کنید.

 

ارسال نظر