عامل اصلي اقتدار ايران اسلامي مردمي بودن نظام است

۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۰۰:۴۸:۵۴
کد خبر: ۳۰۴۲۳۳

در جلسه ستاد راهبردي دهه فجر انقلاب اسلامي به رياست معاون اول رييس‌جمهور آخرين وضعيت برگزاري برنامه‌هاي جشن پيروزي انقلاب مورد بررسي و تمهيدات لازم براي اجراي هرچه باشكوه‌تر اين ايام در دستور كار قرار گرفت.

در جلسه ستاد راهبردي دهه فجر انقلاب اسلامي به رياست معاون اول رييس‌جمهور آخرين وضعيت برگزاري برنامه‌هاي جشن پيروزي انقلاب مورد بررسي و تمهيدات لازم براي اجراي هرچه باشكوه‌تر اين ايام در دستور كار قرار گرفت.
محمد مخبر در اين جلسه كه پيش از ظهر روز (دوشنبه) برگزار شد، دهه فجر را ليله القدر جمهوري اسلامي خواند و با اشاره به اقتدار نظام در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي گفت: اگرچه امروز به لحاظ نظامي در سطح بالايي قرار داريم اما عامل اصلي اقتدار ايران اسلامي، مردمي بودن نظام است.
معاون اول رييس‌جمهور افزود: در دوران دفاع مقدس نيز شاهد بوديم كه نتيجه جنگ زماني تغيير كرد كه مردم به صحنه آمدند و با ساده‌ترين سلاح‌ها به تقابل با دشمن بعثي پرداختند.
وي با تاكيد بر اينكه دهه فجر انقلاب اسلامي نيز همه ساله با محوريت مردم برگزارشده است خاطرنشان كرد: دهه فجر امسال به دلايل مختلف همچون اوضاع منطقه، انتخابات پيش رو و تلاش‌هاي نظام استكبار براي ايجاد شكاف ميان مردم با نظام، از اهميت دو چندان برخوردار است.
مخبر افزود: نظام استكبار همه ساله برنامه‌هاي جديدي را براي آسيب رساندن به كشور و جدا كردن مردم از نظام در پيش مي‌گيرد؛ از اين رو بايد همواره براي پاسخگويي به تهديدات و برنامه‌هاي جديد دشمنان آماده باشيم.
وي بر اهميت وظايف و ماموريت‌هاي صدا و سيما، رسانه‌ها و به خصوص مسوولان فضاي مجازي براي اطلاع‌رساني و آگاهي بخشي جامعه تاكيد كرد و گفت: فضاي مجازي امروز نقش و اهميت بسيار زيادي در هدايت افكار عمومي دارد كه لازم است مسوولان اين بخش نسبت به برنامه‌ريزي براي تبيين واقعيت‌ها تلاش كنند.
معاون اول رييس‌جمهور ادامه داد: جهاد تبيين، رويكرد اميد آفريني و رويكرد خدمت بايد سرلوحه كار مسوولان به ويژه در دهه فجر انقلاب اسلامي باشد به نحوي كه مردم بتوانند به صورت مستقيم با مسوولان ارتباط پيدا كرده و مسائل و مشكلات خود را مطرح كنند.
مخبر با تاكيد بر اينكه بايد دستاوردهاي نظام را به جامعه و نسل جوان معرفي كنيم، تصريح كرد: لازم است در دهه فجر انقلاب كارنامه جمهوري اسلامي ايران، پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي و دستاوردهاي فناورانه جديد را براي جامعه و نسل‌هاي جديد تبيين كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه برگزاري مراسمات دهه فجر و روز ۲۲ بهمن بايد مردمي پايه و با محوريت آحاد جامعه برگزار شود، از همه دستگاه‌هاي اجرايي خواست حداكثر تلاش خود را براي حمايت از گروه‌هاي مردمي به‌كار گيرند تا شاهد برگزاري 
هر چه با شكوه‌تر دهه فجر امسال و نااميد شدن دوباره دشمنان باشيم.
در اين جلسه رييس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي گزارشي از جلسات هماهنگي كميته‌هاي مربوطه و رايزني با دستگاه‌ها و نهادهاي ذيربط جهت برگزاري مناسب برنامه‌ها علي الخصوص جشن پيروزي انقلاب در ۲۲ بهمن ارايه كرد و گفت: تلاش خواهيم كرد دستاوردهاي بزرگ كشور در قالب نمايشگاه در معرض ديد مردم قرار گيرد.
در اين جلسه كه وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، رييس سازمان بسيج مستضعفين، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها، دبير شوراي عالي فضاي مجازي و ساير مسوولان ذيربط نيز حضور داشتند، پيشنهادات و ديدگاه‌هاي مختلف براي برگزاري هر چه با شكوه‌تر دهه فجر انقلاب اسلامي و اطلاع‌رساني مناسب از دستاوردهاي نظام و دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر