تأكيد بر ايجاد اولين خط «تراموا» در تهران

۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۰۱:۲۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۹۳۳

در حالي كه اعضاي شوراي شهر تهران با مخالفت ضمني با احداث تراموا در پايتخت، هر گونه اقدامي را منوط به دريافت اجازه از اين شورا كرده‌اند، دبيرشوراي عالي ترافيك از همه دلسوزان مديريت شهري پايتخت درخواست كرد تا براي ايجاد اولين خط «تراموا» در تهران كمك كنند.

در حالي كه اعضاي شوراي شهر تهران با مخالفت ضمني با احداث تراموا در پايتخت، هر گونه اقدامي را منوط به دريافت اجازه از اين شورا كرده‌اند، دبيرشوراي عالي ترافيك از همه دلسوزان مديريت شهري پايتخت درخواست كرد تا براي ايجاد اولين خط «تراموا» در تهران كمك كنند. به گزارش ايسنا، سيد مجتبي شفيعي در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: «خلاصه اينكه براي ايجاد اولين خط «تراموا» در تهران عزيز همين امروز دير است. اين سامانه موثر، مدرن، زيبا و پاك حق شهروندان تهراني است. به عنوان يك متخصص در اين حوزه از همه دلسوزان مديريت شهري پايتخت مي‌خواهم؛ كمك كنند كار، سريع و با كيفيت انجام شود. فرصت خدمت محدود است.» پيش از اين، مهدي چمران، ئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه موضوع تراموا هنوز به صورت رسمي به شورا نيامده است، گفته بود: بايد اين مصوبه ابتدا در كميسيون حمل و نقل و سپس شورا بررسي شود و اگر راه ديگري طي شود، اشتباه است. وي همچنين تصريح كرده بود: وقتي در تهران مترو را به عنوان حمل و نقل انبوه بر داريم، تراموا وسيله گراني است و انبوه بر نيست، ترجيح مي‌دهيم از لحاظ بودجه به مترو بپردازيم.
اگر چه ماجراي تراموا در پايتخت به دوران شهرداري محمود احمدي‌نژاد بر مي‌گردد اما در دوره جديد مديريت شهري نيز از اسفند ماه سال گذشته اين مساله به دفعات تكرار شده است. در شهريور سال جاري نيز شهرداري تهران در تفاهمنامه همكاري با وزارت دفاع، احداث اولين خط تراموا از تهرانپارس به آزادي را به اين وزارتخانه محول كرد و در همان روز امضاي اين قرارداد همكاري، به گفته مسوول مربوطه در وزارت دفاع، كار احداث آغاز شد. هفته گذشته نيز تصميم‌گيري نهايي درباره احداث تراموا به وزارت كشور سپرده شد اما پارلمان شهري پايتخت بر اين باور است كه هر گونه تصميم‌گيري در اين باره بايد با نظر اين نهاد مردمي باشد.

ارسال نظر