آمار جهاني كرونا؛ هند و تايلند ركورددار فوتي‌هاي روزانه

۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۰۰:۳۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۳۸۵۷

بنابر تازه‌ترين به‌روزرساني «ورلداُمتر» از آمار جهاني كرونا (كوويد ۱۹)، مجموع موارد ابتلا در كشورهاي مختلف تاكنون به ۷۰۰ ميليون و ۸۲۰ هزار و ۴۱۸ نفر رسيده و مرگ شش ميليون و ۹۶۲ هزار و ۶۹۶ بيمار نيز تأييد شده است. بنابر داده‌هاي جهاني ورلداُمتر روز گذشته در كشورهاي مختلف بيش از ۸۰۰۰ مورد جديد ابتلا به كروناويروس شناسايي و ۹ فوتي گزارش شده است.

بنابر تازه‌ترين به‌روزرساني «ورلداُمتر» از آمار جهاني كرونا (كوويد ۱۹)، مجموع موارد ابتلا در كشورهاي مختلف تاكنون به ۷۰۰ ميليون و ۸۲۰ هزار و ۴۱۸ نفر رسيده و مرگ شش ميليون و ۹۶۲ هزار و ۶۹۶ بيمار نيز تأييد شده است. بنابر داده‌هاي جهاني ورلداُمتر روز گذشته در كشورهاي مختلف بيش از ۸۰۰۰ مورد جديد ابتلا به كروناويروس شناسايي و ۹ فوتي گزارش شده است. همچنين هند و تايلند هر كدام با ثبت سه فوتي و امريكا با بيش از ۶۰۰۰ مورد جديد ابتلا به ترتيب بالاترين آمار تلفات و مبتلايان كرونايي را در شبانه‌روز گذشته گزارش كرده‌‌اند. پايگاه داده‌هاي جهاني ورلداُمتر از تاريخ ۲۹ ژانويه سال ۲۰۲۰ ميلادي، ثبت آمار رسمي مرتبط با كرونا را آغاز كرده است. 
در ميان ۱۰ كشوري كه به عنوان مناطقي با بالاترين آمار ابتلا در بالاي جدول ورلداُمتر جاي گرفته‌اند، امريكا همچنان با ثبت بيش از ۱۱۰ ميليون ابتلا و بيش از يك ميليون و ۱۹۰ هزار فوتي به ترتيب ركورد ابتلا و مرگ‌هاي كرونايي را در كل دنيا دارد. پس از امريكا، دو كشور هند و فرانسه با عبور از ۴۰ ميليون ابتلا به ترتيب جايگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار كل مبتلايان اشغال كرده‌اند. همچنين در فهرست آمار فوتي‌هاي اين بيماري در حال حاضر بعد از امريكا، برزيل با بيش از ۷۰۰ هزار فوتي و هند با بيش از ۵۰۰ هزار فوتي، بيشترين مرگ‌ و مير كرونايي را به ثبت رسانده‌اند. بر همين اساس، فرانسه در حال حاضر ركورددار ابتلا در قاره سبز (اروپا) است و روسيه نيز با ثبت بيش از ۴۰۱ هزار فوتي، بالاترين آمار مرگ‌هاي كرونايي را تاكنون در اين قاره گزارش كرده است. تازه‌ترين آمار كرونا در نقاط مختلف دنيا به تفكيك كشورها و با تقسيم‌بندي‌هاي قاره‌اي، زماني و موضوعي در جدول جهاني ورلداُمتر به‌روزرساني مي‌شود.
سازمان جهاني بهداشت (WHO) در تاريخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌طور رسمي پايان وضعيت اضطراري كوويد ۱۹ در جهان را اعلام كرد. اين سازمان در ژانويه ۲۰۲۰، شيوع ويروس كرونا را يك وضعيت اضطراري بهداشت عمومي و نگراني بين‌المللي اعلام كرده بود.

ارسال نظر