آسیا در انتظار درخشش طارمی

۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۸:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۷۷۱
آسیا در انتظار درخشش طارمی

مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو آمار درخشانی را از خود در مسابقات لیگ برتر پرتغال در سالی که گذشت، برجای گذاشته است.

مهدی طارمی که چهارمین و آخرین سال حضورش در تیم پورتو را تجربه می‌کند، تاکنون در ۱۷۱ بازی از رقابت‌های مختلف برای این تیم پرتغالی به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن ۸۶ گل، ۵۳ گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است.

به گزارش خبرورزشی، مهاجم ۳۱ ساله پورتو که حالا باید خود را برای همراهی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده کند، این فصل در ۲۴ بازی تنها ۶ گل زده و ۴ پاس‌گل نیز به ثبت رسانده اما با این حال او آمار درخشانی را از خود در سال ۲۰۲۳ در لیگ برتر پرتغال برجای گذاشت.

سایت لیگ برتر پرتغال آمار فردی بازیکنان در سال تقویمی ۲۰۲۳ را منتشر کرد که در این بین مهدی طارمی در بین برترین‌ها جای دارد و آمار درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

بر این اساس مهدی طارمی از پورتو در سال ۲۰۲۳ با به ثمر رساندن ۱۶ گل دومین گلزن لیگ برتر پرتغال بود و از این حیث تنها سیمون بانزا از براگا با ۲۰ گل‌ زده را بالاتر از خود می‌بیند.

طارمی همچنین در سال ۲۰۲۳ موفق شد ۱۵ گل از داخل محوطه جریمه به ثمر برساند و از این حیث در رده سوم ایستاد و سیمون بانزا از براگا با ۲۰ گل و آندره لوئیز از موریرنز با ۱۵ گل را بالای سر خود دارد.

مهاجم ملی‌پوش کشورمان اما در سال ۲۰۲۳ موفق شد ۱۳ گل را با پای راست به ثمر برساند و از این حیث بهترین آمار را دارد و پشت‌ سر او پدرو گونچالوز از اسپورتینگ با ۱۲ گل و ریکاردو هورتا از براگا با ۱۱ گل قرار دارند.

ارسال نظر