سرمايه‌گذاري حلقه مفقوده صنعت تلكام است

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۳:۴۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۴۱۰

مديرعامل يك شركت اينترنتي معتقد است اگر نگران رونق توليد و تحرك مثبت اقتصادي هستيم، بايد اكوسيستم تلكامي كشور را به سمت اقتصادي شدن ببريم و در اين راستا بايد پاسخ مناسبي به مطالبات اقتصادي و تعرفه‌اي اپراتورها داده شود.

مديرعامل يك شركت اينترنتي معتقد است اگر نگران رونق توليد و تحرك مثبت اقتصادي هستيم، بايد اكوسيستم تلكامي كشور را به سمت اقتصادي شدن ببريم و در اين راستا بايد پاسخ مناسبي به مطالبات اقتصادي و تعرفه‌اي اپراتورها داده شود. به گزارش ايسنا، بيست و چهارمين نمايشگاه تلكام (مخابرات، فناوري اطلاعات و اقتصاد ديجيتال) با شعار تحول ديجيتال و اتصال‌پذيري، با حضور مسوولان آغاز به كار كرده و بنا بر اعلام، ميزبان ۱۶۰ شركت داخلي و خارجي است كه رشد ۱۲۵ درصدي نسبت به سال‌هاي گذشته دارد.در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه نشست‌هاي تخصصي شركت مخابرات ايران، برگزار شد كه از جمله آن نشستي بود كه بابك تراكمه - مديرعامل يك شركت اينترنتي- در آن، فضاي ايجاد شده در كشور براي بيان دغدغه‌ها و ارايه مطالبات اپراتورهاي ارتباطي را مناسب ارزيابي و اظهار كرد: حلقه مفقوده در صنعت تلكام، مقوله سرمايه‌گذاري است كه طي ساليان اخير به‌شدت كاهش يافته است. وي با تأكيد بر اينكه نمي‌توانيم پيشراني سرعت رشد فناوري در تلكام را كتمان كنيم، اظهار كرد: قطعا حلقه مفقوده در صنعت تلكام، مقوله سرمايه‌گذاري است كه طي چند سال اخير حجم آن به‌شدت كاهش يافته است. اين مدير صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دو فاكتور داده و ستانده اين صنعت را همسنگ هم ندانست و اذعان كرد: اگر نگران رونق توليد و تحرك مثبت اقتصادي هستيم، بايد اكوسيستم تلكامي كشور را به سمت اقتصادي شدن ببريم. تراكمه ادامه داد: در اين راستا بايد پاسخ مناسبي به مطالبات اقتصادي و تعرفه‌اي اپراتورها داده شود و زماني مي‌توان به آينده اين صنعت اميدوار بود كه دست اپراتورها براي سرمايه‌گذاري باز باشد. وي تحقق چنين شرايطي را لازم و ملزوم رونق و تزريق اميد در زنجيره‌هاي مياني دانست و گفت: اين شركت اينترنتي به عنوان يك حلقه مياني در اين صنعت، نگاهش به اپراتورها و سرمايه‌گذاري‌هايي است كه توسط آنها انجام مي‌شود؛ بنابراين در صورت تحقق اين امر مي‌توانيم شكل جديدي پيدا كنيم.
اين مدير حوزه ICT در پايان اين نشست تخصصي كه با حضور فعالان صنعت ارتباطات برگزار شد، تصريح كرد: اميدواريم در شرايط فعلي كه فضايي براي طرح چالش‌ها و موانع پيش‌پاي اپراتورهاي ارتباطي باز شده است، تصميم‌گيران و سياست‌گذاران عارضه‌يابي خوبي داشته باشند و بتوانيم آينده بهتري را رقم بزنيم. موضوعي كه اخيرا مجتبي توانگر -رييس كميته اقتصاد ديجيتال مجلس شوراي اسلامي- هم در آيين افتتاحيه نمايشگاه تلكام، به آن اشاره كرد و يكي از موانع رشد صنعت تلكام و عدم انگيزه براي سرمايه‌گذاري در اين صنعت را نامتناسب بودن تعرفه‌ها و تعرفه دستوري دانست و توضيح داد كه از سال ۱۳۹۶ تاكنون تعرفه اينترنت تغييري نداشته و اين درحالي است كه هزينه اپراتورها در اين شش سال چندين برابر و به روايتي ۱۰ برابر شده است، به همين دليل اپراتورها و مخصوصا اپراتورهاي همراه اصولا امكان سرمايه‌گذاري براي توسعه زيرساخت‌ها را ندارند و دود اين مساله به چشم كل اقتصاد ديجيتال كشور رفته است لذا بايد منطقي كردن تعرفه‌ها در اسرع وقت انجام شود.

ارسال نظر