جزييات جديدترين الحاقات به نيروي دريايي ارتش

۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۰۰:۲۳:۴۳
کد خبر: ۳۰۳۲۵۷

امير دريادار ايراني گفت: امروز در سواحل زيباي مكران و بندر كنارك شاهد الحاق و رونمايي از آخرين دستاوردها به حوزه نيروي دريايي ارتش در بخش سامانه‌هاي موشكي برد بلند و سامانه‌هاي پهپادي در حوزه‌هاي مختلف شامل شناسايي، انهدامي و جنگال و همچنين بالگردي هستيم.

امير دريادار ايراني گفت: امروز در سواحل زيباي مكران و بندر كنارك شاهد الحاق و رونمايي از آخرين دستاوردها به حوزه نيروي دريايي ارتش در بخش سامانه‌هاي موشكي برد بلند و سامانه‌هاي پهپادي در حوزه‌هاي مختلف شامل شناسايي، انهدامي و جنگال و همچنين بالگردي هستيم. امير دريادار شهرام ايراني، فرمانده نيروي دريايي ارتش صبح امروز - يكشنبه، سوم دي‌ماه - در گفت‌وگوي تلويزيوني با شبكه خبر سيما گفت: امروز در سواحل زيباي مكران و بندر كنارك شاهد الحاق و رونمايي از آخرين دستاوردها به حوزه نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري ايران در بخش سامانه‌هاي موشكي برد بلند و سامانه‌هاي پهپادي در حوزه‌هاي مختلف شامل شناسايي، انهدامي و جنگالي هستيم.
وي افزود: سامانه‌هاي بالگردي كه براي اولين‌بار به سامانه‌هاي جنگالي و اطلاعاتي تجهيز شده‌اند و يك يدك‌كش بندرگاهي و لنگرگاهي نيز امروز به نيروي دريايي ارتش الحاق مي‌شود. امير دريادار ايراني بيان كرد: اين دستاوردها امروز با حضور سرلشكر سيد عبدالرحيم موسوي فرمانده كل ارتش به توان رزمي و عملياتي ناوگان جنوب نيروي دريايي ارتش و منطقه سوم دريايي نبوت در كنارك الحاق شد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به الحاق موشك كروز دريايي «طلاييه» به نيروي دريايي ارتش اظهار كرد: سامانه موشكي طلاييه با برد بيش از ۱۰۰۰ كيلومتر به عنوان يك موشك كاملاً هوشمند در طول عمليات پروازي خود امكان اين را دارد تا به صورت هوشمندانه و از طريق سامانه مادر، اهداف جديدي براي آن تعريف شود. يعني امكان تغيير هدف اوليه پيش‌بيني شده براي موشك هنگام عمليات پروازي وجود دارد و طلاييه در طول مسير مي‌تواند برنامه پرواز پيچيده‌اي را انتخاب و به سمت هدف حركت كند. به نحوي كه غافلگيري را در بالاترين سطح ممكن انجام داده و با دشمن درگير شود.
وي افزود: سلاح ديگري كه امروز به منطقه سوم دريايي نبوت الحاق شد، موشك كروز دريايي «نصير» است. اين موشك با برد بيش از ۱۰۰ كيلومتر يك موشك كاملاً هوشمند است و از توانمندي بسيار بالا در زمينه عمليات‌هاي انهدامي برخوردار است. اين موشك بر روي يگان‌هاي موشك انداز در تركيب مختلف ساختاري و يگاني در حال نصب است كه امروز يك فروند از آنكه بر روي ناو موشك‌انداز مستقر در بندر كنارك نصب شده، رونمايي خواهد شد. امير دريادار ايراني با اشاره به ساير تجهيزاتي كه امروز به منطقه سوم دريايي ارتش الحاق مي‌شود، عنوان كرد: در حوزه خود حفاظتي قطعاً سامانه‌هاي جنگ الكترونيك بيشترين كمك را به ما مي‌كنند. ما اين حوزه را در بخش بالگردي در اختيار نداشتيم و براي اولين‌بار صنايع دفاعي كشورمان موفق شدند تا تجهيزات كاملاً به روز در ابعاد مختلف آماده شده و بر روي اين بالگرد نصب شده و بر روي همه بالگردها نصب خواهد شد. وي ادامه داد: يك بخش هم فريب و مقابله با انواع موشك‌ها با حساسه‌هاي مختلف نيز روي اين بالگرد نصب است. فرمانده نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد: در خصوص بالگرد اطلاعاتي از آنجايي كه اطلاعات نقش مهمي در حوزه‌هاي مختلف دارد. در حوزه اطلاعاتي بخش اطلاعات سفيد را داريم كه يكي از وظايف نيروي دريايي راهبردي ارتش در عمق اقيانوس است كه در حوزه تامين امنيت و ايمني دريانوردان عزيز فعال بوده و بسيار كمك‌كننده است. وي افزود: ما از فواصل دورتر امكان شناسايي و رهگيري را در اختيار خواهيم داشت. همچنين در عمليات‌هاي مختلفي به‌طور تخصصي در حوزه رزم دريايي در عمق دريا مي‌تواند بيشترين كمك را به ماه انجام داده و اطلاعات را در سه حوزه چشمي، سامانه‌اي و تشخيص دوست از دشمن دريافت كند. امير دريادار ايراني در پايان گفت: همه اين تجهيزات توسط صنايع دفاعي كشور طراحي و توليد شده است كه قطعاً نقش جوانان، دانش بنيان‌ها، دانشمندان و متخصصان و همچنين صنايع دفاعي كه شبانه روزي در اين حوزه فعال هستند، موثر بوده است و با افتخار همه اين تجهيزات ايراني است.

ارسال نظر