وزير كشور با اشاره به بيانات اخير رهبر انقلاب:

همه طيف‌ها و سلايق را تا اين مرحله در انتخابات داريم

۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۰۰:۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۲۵۶
همه طيف‌ها و سلايق را تا اين مرحله در انتخابات داريم

وزير كشور با اشاره به اعلام نتيجه نهايي بررسي صلاحيت كانديداها از ۱۴ دي توسط هيات نظارت يادآور شد كه داوطلبان از آن تاريخ مي‌توانند به‌طور جدي‌تري فعاليت‌شان را دنبال كنند.

وزير كشور با اشاره به اعلام نتيجه نهايي بررسي صلاحيت كانديداها از ۱۴ دي توسط هيات نظارت يادآور شد كه داوطلبان از آن تاريخ مي‌توانند به‌طور جدي‌تري فعاليت‌شان را دنبال كنند.
احمد وحيدي در حاشيه جلسه پاسخگویی به تماس های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در امر انتخابات گفت: بيانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره انتخابات بسيار كليدي و مهم بود و با راهنمايي و تدابير ايشان ان‌شاالله حركت خيلي خوبي را در اين حوزه خواهيم داشت.
وي با اشاره به بحث اهميت مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، افزود: جايگاه اين دو مجلس در بيانات رهبري تعيين و تببين شد و مولفه چهارگانه‌اي كه در ابتداي سال تاكيد كرده بودند را هم بيان فرمودند. مشاركت پرشور، رقابت واقعي، امنيت كامل و سلامت جزو كليدواژه‌هاي اصلي بود كه ايشان به ما يادآور شدند.
وي افزود: در حال حاضر منتظر حركت مهمي هستيم كه توسط همه دستگاه‌ها و عموم مردم در اين حوزه اتفاق بيفتد؛ همه در ميدان باشند و همه بدانند كه مشاركت قوي و گسترده، يعني ايران قوي، يعني امنيت كامل يعني عزت و تعالي كشور . به ويژه نقطه تحول كه ايشان در بيانات‌شان اشاره فرمودند كه مشاركت در انتخابات مي‌تواند يك نقطه جديد بر مبناي تحول باشد و همگان بايد براي تحقق آن تلاش كنيم. وزير كشور گفت: وزارت كشور هم در اين زمينه مسووليت اجرايي دارد كه به خوبي انجام مي‌شود و ساير دستگاه‌ها و جناح‌هاي مختلف هم بايد بيايند و در اين زمينه مشاركت كنند در حال حاضر زمينه آن فراهم است بايد همه دلسوزان و فعالان اجتماعي اقتصادي و فرهنگي پا در ميدان بگذارند تا شاهد مشاركت پرشور باشيم.
وحيدي ادامه داد: ما تا اين مرحله از همه طيف‌هاي سياسي و سلايق را در انتخابات داريم البته نتيجه نهايي ١۴ دي ماه توسط هيات نظارت اعلام مي‌شود و داوطلبان مي‌توانند فعاليت خود را جدي‌تر دنبال كنند. رهبر انقلاب هم در بيانات روز گذشته فرمودند كه همه جناح‌ها و گروه‌ها و سلايق باشند و ان‌شاالله زمينه رقابت واقعي مدنظر رهبري فراهم شود. وي گفت: در حال حاضر كار در مرحله نظارت هيات‌هاي اجرايي قرار دارد و مسووليت برعهده آنهاست اما آنچه كه به‌طور كلي مطلع هستيم روند كار روند خوبي است و چنانچه بعد از اعلام نتايج در ١۴دي داوطلبي به هر دليلي اعتراضي داشته باشد فرصت براي ثبت اعتراض دارد و مجددا بررسي خواهد شد.
وزير كشور درباره انتخابات الكترونيك گفت: انتخابات الكترونيك مراحل و گام‌هاي مختلف دارد كه يكي از گام‌هاي آن حوزه احراز هويت است كه در اين زمينه الكترونيكي خواهد بود اما در اخذ راي و حوزه‌هاي كه امكان الكترونيكي آن را داريم در حال مذاكره است و اينكه تهران باشد يا جاي ديگر هنوز قطعي نشده است.
وحيدي درباره پيامك به برخي ماشين‌ها در طرح حجاب و عفاف گفت: ممكن است صاحبان ماشين خودرو خود را به افراد ديگري داده باشند كه قوانين مربوطه را رعايت نكرده است ولي گزارش تخلفات براي صاحب خودرو مي‌رود. صاحب ماشين مي‌تواند بگويد من پشت فرمان نبودم و اين درست است اما قانون فردي را كه صاحب خودرو است را مسوول مي‌داند پس با اين وجود ممكن است اشتباهي رخ دهد و ناجا بررسي مي‌كند.
وي ادامه داد: اما معمولا آنها به يك پيامك ترتيب اثر نمي‌دهند و وقتي كه تكرار و معلوم شود فرد اصرار به عدم تمكين از قانون دارد، آن‌وقت برابر قانون رفتار مي‌شود.

ارسال نظر