حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مطرح كردند

انتخابات؛ پايه تحول و راه‌حل مشكلات

۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۳:۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۱۹۲
انتخابات؛ پايه تحول و راه‌حل مشكلات

رهبر انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از مردم خوزستان و كرمان تاكيد كردند: انتخابات؛ پايه تحول و راه‌حل مشكلات است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌هاي خوزستان و كرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسيار مهم، تعيين‌كننده و زمينه‌ساز تحول خواندند و با تبيين اهميت مجلس شوراي اسلامي در حل مشكلات موجود و تعيين مسير حركت كشور، تأكيد كردند: ملت خود را براي برگزاري انتخابات به بهترين شكل يعني همراه با ۴ خصوصيت «مشاركت قوي‌ و پرشور، رقابت واقعي جناح‌ها و ديدگاه‌هاي مختلف، سلامت حقيقي و امنيت كامل» آماده كند.

رهبر انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از مردم خوزستان و كرمان تاكيد كردند: انتخابات؛ پايه تحول و راه‌حل مشكلات است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌هاي خوزستان و كرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسيار مهم، تعيين‌كننده و زمينه‌ساز تحول خواندند و با تبيين اهميت مجلس شوراي اسلامي در حل مشكلات موجود و تعيين مسير حركت كشور، تأكيد كردند: ملت خود را براي برگزاري انتخابات به بهترين شكل يعني همراه با ۴ خصوصيت «مشاركت قوي‌ و پرشور، رقابت واقعي جناح‌ها و ديدگاه‌هاي مختلف، سلامت حقيقي و امنيت كامل» آماده كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به جايگاه مهم انتخابات مجلس خبرگان، درباره مجلس و جايگاه آن نيز گفتند: مجلس براساس قانون اساسي ريل‌گذار آينده كشور است؛ ضمن اينكه حل مشكلات كشور به قانون‌گذاري مناسب و حضور مدبرانه مجلس نياز دارد. ايشان در تبيين اهميت اصل و منطق انتخابات در جمهوري اسلامي، گفتند: جمهوريت و اسلاميت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا كه تحقق جمهوريت و مردم‌سالاري و حاكميت مردم در اداره كشور هيچ راهي جز برگزاري انتخابات ندارد. رهبر انقلاب در باب تأثير انتخابات در تحقق اسلاميت نظام هم گفتند: با انتخابات است كه ولي فقيه از طريق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعيين مي‌شود؛ ضمن اينكه نمايندگان مجلس هم بايد طبق مقررات و معارف اسلامي، قوانين را مصوب كنند.
ايشان «نبود انتخابات» را موجب برقراري ديكتاتوري يا «هرج و مرج و ناامني و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از كساني كه به اشكال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد مي‌كنند، گفتند: انتخابات تنها مسير صحيح و حقيقي است كه مي‌تواند حاكميت ملي مردم را تأمين كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مشاركت قوي را معجزه‌آفرين خواندند و گفتند: برگزاري انتخاباتي پرشكوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملي مي‌شود، وحدت ملي و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملي مي‌آورد و قدرت ملي موجب امنيت مي‌شود كه امنيت نيز زمينه‌ساز پيشرفت علمي، شكوفايي اقتصادي و حل مشكلات گوناگون اقتصادي، سياسي و فرهنگي خواهد بود. ايشان انتخابات را پايه و زمينه‌ساز تحول دانستند و گفتند: برخي از تحول طرفداري مي‌كنند اما انتخابات را به عنوان مقدمه تحول، مورد بي‌مهري قرار مي‌دهند.
رهبر انقلاب به صاحبان ديدگاه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي گفتند: اگر مي‌خواهيد به نفع ديدگاه خود تحول ايجاد كنيد، راهش سر كار آوردن كساني است كه با شما هم‌جهت هستند كه اين مساله نيز فقط با انتخابات محقق مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همه كساني كه در جامعه مخاطب دارند از جمله علماي اعلام، استادان دانشگاه و حوزه، صداوسيما و مطبوعات را به دعوت از مردم براي مشاركت در انتخابات فراخواندند و افزودند: جوانان و اعضاي خانواده‌ها نيز مخاطبان خود را به برگزاري انتخاباتي پرشور تشويق كنند.
ايشان مشاركت ضعيف را منجر به تشكيل مجلسي ضعيف و ناتوان در رفع كامل مشكلات برشمردند و تأكيد كردند: برطرف كردن مشكلات نيازمند مشاركت قوي و تشكيل مجلسي قوي است.
رهبر انقلاب در تبيين دومين عنصر برگزاري انتخابات پرشور يعني رقابت واقعي سياسي، گفتند: ميدان بايد براي حضور جناح‌هاي سياسي و گرايش‌هاي گوناگون سياسي-اقتصادي-فرهنگي در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه ديدگاه‌ها و نگاه‌ها در اين ميدان فعال باشند. ايشان رقابت و مسابقه جوانان با افراد مجرب و باسابقه را براي ورود به مجلس، نوع ديگري از رقابت خواندند و گفتند: البته مجلس خوب و قوي بايد هم نمايندگان جوان داشته باشد و هم نمايندگان باسابقه و باتجربه.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: رقابت يعني همه بتوانند تبليغات كنند؛ البته تبليغات غير از دروغ‌گفتن، تهمت‌زدن و وعده خلاف‌دادن است. تبليغات يعني بيان ديدگاه‌ها براي مردم همراه با اخلاق و ديانت. ايشان دلسرد كردن مردم از انتخابات را كاري غلط و به ضرر كشور خواندند و گفتند: بعضي‌ها براي دلسرد كردن مردم، دايم مشكلات كشور را يادآوري مي‌كنند؛ در حالي كه راه‌حل مشكلات، انتخابات است و براي رفع مشكلات بايد در انتخابات شركت كرد.
رهبر انقلاب، بخش ديگري از سخنانشان را به مساله بين‌المللي و اسلامي غزه اختصاص دادند و گفتند: اين حادثه از دو جنبه بي‌نظير است؛ هم از سمت رژيم صهيونيستي، چراكه هرگز اينگونه سفّاكي، جنايتگري، خونخواري، كودك‌كشي، خباثت، بي‌رحمي و انداختن بمب سنگرشكن بر روي سر بيماران و بيمارستانها ديده نشده است، و هم از طرف مردم و مبارزان فلسطيني، چون اينگونه صبر، مقاومت و دشمن را ديوانه كردن، بي‌سابقه است.
ايشان خاطرنشان كردند: با وجود آنكه آب، غذا، دارو و سوخت به اين مردم نمي‌رسد اما آنها مثل كوه ايستاده‌اند كه همين تسليم نشدن آنان را پيروز مي‌كند چرا كه خداوند با صابران است؛ همچنان‌كه نشانه‌هاي پيروزي امروز ديده مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ناتواني رژيم صهيونيستي را با وجود انبوه تجهيزات و امكانات از ديگر جنبه‌هاي مهم اين رويارويي بي‌نظير خواندند و در بيان نكته‌اي اساسي گفتند: شكست رژيم صهيونيستي در اين حادثه شكست امريكا هم هست و امروز در دنيا هيچ‌كس تفاوتي ميان رژيم اشغالگر با امريكا و انگليس نمي‌گذارد و همه مي‌دانند كه اينها يكي هستند.
ايشان وتوي چند قطعنامه شوراي امنيت براي آتش‌بس و قطع بمباران‌ها را اقدام بي‌شرمانه دولت امريكا و همدستي با رژيم صهيونيستي براي ريختن بمب بر روي كودك، زن، پيرمرد، بيمار و ديگر مردم بي‌دفاع خواندند و افزودند: پيروزي بزرگ ملت فلسطين و جبهه حق و مقاومت، بي‌آبرو كردن غرب و امريكا و افشاي ماهيت همه ادعاهاي دروغين حقوق بشري آنها است؛ چرا كه اسراييل بدون پشتوانه امريكا قادر به اين‌همه جنايت نبود و امروز چهره زشت هيولاي منحوسِ امريكا و انگليس براي همه مردم دنيا آشكار و در اين ماجرا، ذات كاخ سفيد برملا و باطن حكومت امريكا و انگليس روشن شده است.
ايشان وظيفه دولت‌ها و ملت‌ها را كمك به مقاومت به هر شكل ممكن خواندند و تأكيد كردند: كمك به مقاومت وظيفه همه، و كمك به رژيم صهيونيستي، جنايت و خيانت است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با ابراز تأسف از كمك جنايت‌آميز برخي دولت‌هاي اسلامي به رژيم صهيونيستي، گفتند: ملت‌هاي مسلمان اين مساله را فراموش نخواهند كرد.
ايشان جلوگيري از رسيدن كالا، نفت و سوخت به رژيم صهيونيستي كه حتي جلوي رسيدن آب به مردم غزه را گرفته است، وظيفه دولت‌هاي اسلامي خواندند و افزودند: ملت‌هاي مسلمان بايد از دولت‌هاي خود بخواهند كه هرگونه رابطه و كمك به جنايتكاران صهيونيست را قطع كنند يا اگر قادر به قطع دايم روابط نيستند، لااقل با قطع موقت، رژيم خبيث، ظالم و خونخوار را تحت فشار قرار دهند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امروز وجدان دنيا به درد آمده است. مردم در امريكا و اروپا به خيابان‌ها مي‌آيند و برخي شخصيت‌هاي سياسي و روساي دانشگاه‌ها و دانشمندان آنها به حمايت دولت‌هاي خود از رژيم صهيونيستي اعتراض مي‌كنند اما با اين وجود، برخي دولت‌ها همچنان به كمك‌هاي خود به رژيم سفاك ادامه مي‌دهند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: به ياري خداوند، بي‌ترديد پيروزي با جبهه حق است و رژيم غاصب صهيونيستي ريشه‌كن خواهد شد و اميدواريم شما جوانان اين آينده حتمي را به چشم خود ببينيد.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنان‌شان با اشاره به ضرورت آگاهي «نسل جوان خوزستان و كرمان و همه كشور» از افتخارات تاريخي ملت و ميراث ارزشمند ايران، گفتند: خوزستان در بيش از يك قرن اخير، پرچمدار و مهم‌ترين مركز مقاومت ملت در مقابل بيگانگان بوده است كه ايستادگي در مقابل هجوم نظامي انگليسي‌ها در سال‌هاي بعد از جنگ اول جهاني و حضور فعال در ملي كردن صنعت نفت از موارد مهم اين ايستادگي بوده است. ايشان تأكيد كردند: مهم‌تر از همه، سينه سپر كردن همه اقوام عرب و غير عرب، لر، بختياري و ديگر اقوام در مقابل تهاجم صدام و خنثي‌كردن محاسبه غلط او درباره استقبال مردم عرب‌زبان خوزستان از مهاجمان بود كه افتخاري جاودان است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاك پاك خوزستان را محل ريخته‌شدن خون بهترين جوانان همه استان‌ها خواندند و افزودند: خوزستان نماد همدلي و همبستگي همه ملت در دفاع از اسلام و انقلاب و ايران، و مظهر ويژگي‌هاي برجسته ملت ايران است.
ايشان همچنين با تجليل از هويت عميق فرهنگي مردم كرمان، نخبه‌پروري، نجابت اخلاقي، سلامت فكري، ايمان صادقانه و پيشگامي در پيوستن به نهضت اسلامي را از خصوصيات مردم اين استان برشمردند و گفتند: اين ويژگي‌ها زمينه بروز شخصيت بزرگي مثل حاج قاسم را فراهم كرده است.
رهبر انقلاب خصوصيات مردم خوزستان و كرمان را مايه افتخار و مباهات جوانان اين استان و همه كشور دانستند و تأكيد كردند: بايد از اين ميراث نسلي و تاريخي براي جبران نقائص و عقب‌ماندگي‌هاي موجود، ساختن ايران و اثبات توانايي اسلام در اداره كشور استفاده كنيم.

ارسال نظر