قیمت دلار امروز یک دی ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ بازار ارز به کدام سو می‌رود؟

۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۱۴۶
قیمت دلار امروز یک دی ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ بازار ارز به کدام سو می‌رود؟

دلار اولین روز زمستان ۱۴۰۲ را در بازار آزاد با اندکی افزایش قیمت پشت سر گذاشت و به حدود ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. اما کارشناسان در مورد آینده بازار ارز چه می‌گویند؟

قیمت دلار که روز چهارشنبه به کانال ۴۹ هزار تومانی رفته بود، پاییز را افزایشی به پایان رساند و روز گذشته به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگشت و بازار در کف کانال ۵۰ هزار تومانی بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز نیز تا لحظه تنظیم این گزارش به حدود ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

در هفته‌ای که گذشت در میان بازار‌های مالی تنها بورس بازدهی مثبت داشت و دلار، طلا و سکه هفته کاری را افت ارزش به پایان رساندند. در این میان، دلار با کاهش ۳۵۰ تومانی قیمت، بازدهی منفی ۰.۷۰ درصدی را تجربه کرد و بعد از سکه که بیشترین بازدهی منفی را داشت، به همراه طلا در جایگاه دوم قرار گرفت.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار چه می‌گوید؟

کارشناسان مالی معتقدند دولت با خبردرمانی و ارزپاشی در حال کنترل بازارهاست و بخشی از منابع ارزی کشور را صرف این کار کرده است. تا زمانی که بازارساز به این سیاست خود ادامه دهد و تلاش کند با سرکوب قیمتی دلار، تورم را کنترل کند، قیمت‌ها در بازار ارز در همین سطح ۵۰ هزار تومان باقی می‌ماند. اما ادامه این سیاست چندان ساده نیست و احتمال می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، فنر فشرده شده دلار باز شود.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، قیمت و میزان فروش نفت، موضوع بودجه سال آینده و انتخابات مجلس در ماه‌های پایانی سال می‌تواند عواملی برای تحرک قیمت دلار باشد. با توجه به اینکه بازارساز علاقه‌ای به تحرکات قیمت ندارد تا بتواند تورم سال آینده را سرکوب کند، شاید در سال ۱۴۰۳ شاهد تغییر استراتژی سیاست‌گذار باشیم.

 

ارسال نظر