كدام وزارتخانه‌ها به صورت كاغذي مجوز صادر مي‌كنند؟

۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۰۱:۴۱:۵۸
کد خبر: ۳۰۲۹۹۳

تا پايان سال ۱۴۰۲ بايد تمام مجوزها به صورت الكترونيكي صادر شود اما هنوز ۱۵ دستگاه شامل ۷ وزارتخانه هنوز زمينه فني تبديل مجوزهاي كاغذي به الكترونيك را فراهم نكرده‌اند.

تا پايان سال ۱۴۰۲ بايد تمام مجوزها به صورت الكترونيكي صادر شود اما هنوز ۱۵ دستگاه شامل ۷ وزارتخانه هنوز زمينه فني تبديل مجوزهاي كاغذي به الكترونيك را فراهم نكرده‌اند. بر اساس ماده يك قانون تسهيل صدور مجوزها، همه مجوزهاي كاغذي و قديمي بايد تا آخر سال ۱۴۰۲ به مجوز الكترونيكي يا شناسه يكتا تبديل شوند. در اين راستا در برخي دستگاه‌ها شامل وزارتخانه‌هاي ارتباطات، راه و شهرسازي، ورزش و جوانان، نيرو، جهاد كشاورزي و سازمان‌هاي انرژي اتمي و استاندارد و بخش صنفي وزارت صمت اين كار شروع شده است. در اين بين با وجود اينكه تا پايان سال بايد مجوزهاي قديمي به شناسه يكتا تبديل شود اما ۱۵ مرجع صدور مجوز شامل ۷ وزارتخانه هنوز زمينه فني تبديل مجوزهاي كاغذي به الكترونيك را فراهم نكرده‌اند.
بر اين اساس بانك مركزي، سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان صدا و سيما، سازمان نظام پزشكي، سازمان نظام مهندسي كشاورزي، صندوق نوآوري و شكوفايي، قوه قضاييه، معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت كشور شامل شهرداري‌ها زمينه تبديل مجوزهاي كاغذي به شناسه يكتا را فراهم نكرده‌اند. گفتني است، نيمه مرداد ماه امسال در نامه به وزراي بهداشت، كار، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي، دادگستري، رييس سازمان صدا و سيما و فرمانده كل انتظامي جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه مجوزهاي جديد صرفاً يك شناسه يكتا است، درخواست كرده بود كه احكام مربوط به ماهيت مجوزهاي جديد و نيز تبصره (۶) ماده ۷ مكرر ذيل ماده يك قانون تسهيل صدور مجوزهاي كسب و كار را به ماموران نظارتي آن دستگاه‌ها يادآوري كنند.

ارسال نظر