روسيه صادرات نفت خود را ۵۰ هزار بشكه در روز پايين مي‌آورد

۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۰۰:۴۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۲۹۷۰

معاون نخست وزير روسيه اعلام كرد كشورش صادرات نفت خود را در ماه دسامبر ۵۰ هزار بشكه بيش از ۳۰۰ هزار بشكه‌اي كه قبلاً در مورد آن توافق كرده بود پايين مي‌آورد. به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از رويترز، روسيه اعلام كرد صادرات نفت خود را 50 هزار بشكه در روز در ماه دسامبر بيشتر از آنچه قبلاً متعهد شده بود پايين مي‌آورد تا از قيمت جهاني نفت حمايت كند.

معاون نخست وزير روسيه اعلام كرد كشورش صادرات نفت خود را در ماه دسامبر ۵۰ هزار بشكه بيش از ۳۰۰ هزار بشكه‌اي كه قبلاً در مورد آن توافق كرده بود پايين مي‌آورد.
به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از رويترز، روسيه اعلام كرد صادرات نفت خود را 50 هزار بشكه در روز در ماه دسامبر بيشتر از آنچه قبلاً متعهد شده بود پايين مي‌آورد تا از قيمت جهاني نفت حمايت كند.
عربستان و روسيه به عنوان بزرگ‌ترين صادركنندگان نفت دنيا از اعضاي ائتلاف اوپك پلاس خواسته‌اند به قرارداد كاهش توليد بپيوندند. ولاديمير پوتين رييس‌جمهور روسيه مدتي بعد از برگزاري اجلاس اوپك پلاس به رياض سفر كرد. اوپك پلاس از سازمان كشورهاي صادر‌كننده نفت (اوپك)، روسيه و ساير متحدان آن تشكيل شده است.
الكساندر نواك، معاون نخست وزير روسيه هم اعلام كرد كشورش صادرات نفت خود را بيش از 300 هزار بشكه‌اي كه قبلاً در مورد آن توافق كرده بود پايين مي‌آورد.
آژانس خبري اينترفكس به نقل از نواك نوشت: «احتمالاً 50 هزار بشكه ديگر از صادرات نفت در ماه دسامبر كاسته خواهد شد و شايد هم بيشتر».
روسيه قبلاً متعهد شده بود صادرات خود را 300 هزار بشكه در روز نسبت به سطح ماه مه تا ژوئيه پايين بياورد و تا پايان سال ثابت نگه دارد. روسيه در دسامبر توافق كرد اين رقم را در سه ماهه اول 2024 به 500 هزار بشكه در روز برساند.
بدين‌ترتيب صادرات نفت روسيه در سال جاري ميلادي كمتر از 247 ميليون تني خواهد بود كه اين كشور در پيش‌بيني‌هاي اقتصاد كلان خود لحاظ كرده است.
نواك گفت اميدوار است شركت گازپروم و شركت CNPC چين به زودي بتوانند در مورد شرايط قرارداد فروش گاز از طريق خط لوله قدرت سيبري 2 به توافق برسند.
روسيه سال‌هاست در مورد ساخت خط لوله قدرت سيبري 2 براي انتقال سالانه حدود 50 ميليون متر مكعب گاز از يامال در شمال روسيه به چين از طريق مغولستان مذاكره مي‌كند.

ارسال نظر