دستور رييس‌جمهور در پي حمله تروريستي

تشييع پيكر شهداي حمله تروريستي راسك

۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۰۰:۴۹:۳۵
کد خبر: ۳۰۲۹۰۶

پيكر شهداي حمله تروريستي راسك، روز - شنبه - از بلوار فرودگاه زاهدان مقابل ستاد انتظامي استان سيستان و بلوچستان با حضور اقشار مختلف مردم تشييع شد. وزير كشور در حاشيه برگزاري اين مراسم گفت: تروريست‌ها خواستند با اختلاف انداختن بين شيعه و سني جامعه را به آشوب بكشند اما جوانان ما با ايثار دوشادوش هم پاي امنيت كشور ايستادند، تروريست‌هاي كوردل بدانند كه تقاص سختي پس خواهند داد.

پيكر شهداي حمله تروريستي راسك، روز - شنبه - از بلوار فرودگاه زاهدان مقابل ستاد انتظامي استان سيستان و بلوچستان با حضور اقشار مختلف مردم تشييع شد. وزير كشور در حاشيه برگزاري اين مراسم گفت: تروريست‌ها خواستند با اختلاف انداختن بين شيعه و سني جامعه را به آشوب بكشند اما جوانان ما با ايثار دوشادوش هم پاي امنيت كشور ايستادند، تروريست‌هاي كوردل بدانند كه تقاص سختي پس خواهند داد. وي گفت: سبز پوشان و مدافعان امنيت ما با رشادت و از خودگذشتگي در مقابل تروريست‌هاي كوردل و قسم خورده‌ ملت ايران ايستادند و از كيان وطن دفاع كردند .دشمنان بدانند تقاص اين جنايت را پس خواهند داد. تروريست‌ها ديگر آرامش نخواهند داشت.اين تروريست‌ها به فرمان تروريست‌هاي جهاني اقدام به شهادت جوانان عزيزمان كردند و بدانند هرگز نمي‌توانند از دست رزمندگان ما فرار كنند. وي افزود: شعيه و سني يكپارچه در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب با هم هستند و دشمنان نمي‌توانند در اين سد پولادين رخنه كنند. مسلم شجاعيان، احسان بابايي، پوريا شيخ، ابوالفضل شرياري، محمدحسن براهويي، عليرضا اكبر مزار، علي دشت‌پوري، حسن بابانيا، احمد خمري، محيد فيروزنيا و حميد رضايي امين، شهداي حمله تروريستي به راسك هستند. سردار رضايي جانشين فراجا در مراسم تشييع شهداي مقر انتظامي راسك گفت: تروريست‌ها بدانند اين جنايت بي پاسخ نخواهد ماند و پاسخ سخت و شكننده‌اي به آنان خواهيم داد.  سردار رضايي با اشاره به حضور پر رنگ شيعه و سني در مراسم تشييع اين شهداي والامقام گفت: اين حضور باشكوه مردم سيستان و بلوچستان در بدرقه شهدا، خود پاسخ كوبنده به كوردلان و معاندان است. بنابراعلام معاونت اجتماعي نيروي انتظامي: پيكر ۱۱ شهيد حمله ناجوانمردانه تروريست‌هاي جيش‌الظلم در شهرستان راسك بعد از تشييع در زاهدان، به زيارت امام رضا (ع) برده مي‌شود. بامداد روز جمعه؛ 
۲۴/ ۰۹/ ۱۴۰۲ نزديك به ۱۰ نفر از تروريست‌هاي صهيونيستي به يكي از مقرهاي انتظامي در شهرستان راسك حمله مي‌كنند كه در اين حمله تعدادي از تروريست‌ها كشته شدند، همچنين تعدادي از نيروهاي فراجا نيز به شهادت رسيدند. اين حمله در ساعت ۲ بامداد جمعه اتفاق افتاد. در اين حمله تروريستي ۱۱ تن از افسران انتظامي و سربازان وظيفه مقر انتظامي شهرستان راسك به شهادت رسيده و همچنين شماري از نيروهاي فراجا زخمي شدند. ماموراني كه در مقر نظامي بودند شجاعانه دفاع كردند و تعدادي از مهاجمان را مجروح و تعدادي را به هلاكت رساندند. بلافاصله با هدف شناسايي اعضاي گروه جيش الظلم، بالگردهاي شناسايي در شهرستان‌هاي راسك و سرباز و نقاط مرزي ايران و پاكستان براي شناسايي تروريست‌ها به پرواز درآمدند و هيئتي به سرپرستي جانشين فرمانده كل انتظامي به شهرستان راسك اعزام شدند. دادستان كل كشور نيز در پيامي خطاب به دادستان مركز استان سيستان و بلوچستان دستور داد كه ابعاد مختلف اين حادثه بررسي و با عوامل اين جنايت برخورد قاطع صورت گيرد. رييس قوه قضاييه هم در پيامي تاكيد كرد: بديهي است، مسوولان دستگاه قضايي استان موظفند ضمن صدور دستورات لازم به نيروهاي امنيتي و انتظامي، تمامي اقدامات مقتضي را در دستگيري و به كيفر رساندن اين تروريست‌هاي وابسته به استكبار جهاني به عمل آورند. رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در پيامي حمله  تروريستي به نيروهاي غيور انتظامي راسك را محكوم كرد و گفت: لازم است نيروهاي امنيتي و انتظامي به‌فوريت و جديت به شناسايي و برخورد با عوامل اين شرارت اقدام كنند. رييس‌جمهور هم در پي حمله تروريستي كور و بزدلانه در شهرستان راسك، اين حادثه را به ملت ايران تسليت گفته و دستور داد عاملان و آمران اين جنايت به سرعت شناسايي و مجازات شوند.

ارسال نظر