عضو كميسيون كشاورزي مجلس:

پرونده فساد چاي دبش از دولت قبل است

۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۰۱:۳۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۲۴۴۷

نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس، گفت: فساد بيش از ۳ ميليارد دلاري شركت چاي دبش از دولت قبل و تقريبا از سال ۹۸ اين فساد در واردات چاي شروع شده و ادامه پيدا كرده است. يك عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي، گفت: قطعا كسي كه بيش از ۳ ميليارد دلار ارز گرفته و در بازار فروخته، به جاي اينكه آن را در حوزه توليد هزينه كند، فساد بزرگي انجام داده است. به گزارش ايسنا، ذبيح‌الله اعظمي با اشاره به كشف و پيگيري پرونده فساد در واردات چاي، بيان كرد: نكته اول اينكه اين رانت خواري و اين فساد مربوط به اين دولت نيست بلكه از دولت قبلي شروع شده است. البته اين دولت نيز خودش را مبرا نمي‌داند. ا

نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس، گفت: فساد بيش از ۳ ميليارد دلاري شركت چاي دبش از دولت قبل و تقريبا از سال ۹۸ اين فساد در واردات چاي شروع شده و ادامه پيدا كرده است. يك عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي، گفت: قطعا كسي كه بيش از ۳ ميليارد دلار ارز گرفته و در بازار فروخته، به جاي اينكه آن را در حوزه توليد هزينه كند، فساد بزرگي انجام داده است. به گزارش ايسنا، ذبيح‌الله اعظمي با اشاره به كشف و پيگيري پرونده فساد در واردات چاي، بيان كرد: نكته اول اينكه اين رانت خواري و اين فساد مربوط به اين دولت نيست بلكه از دولت قبلي شروع شده است. البته اين دولت نيز خودش را مبرا نمي‌داند. از دولت قبل و تقريبا از سال ۹۸ اين فساد در واردات چاي شروع شده و ادامه پيدا كرده است. مساله اين است كه چرا نهاد‌هاي قضايي و ذي ربط اين موضوع را در دستور كار خود قرار ندادند؟ وي در ادامه اظهار كرد: در جلسه‌اي كه دوشنبه شب كميسيون كشاورزي با وزير جهادكشاورزي تشكيل داد، ما گوشزد كرديم كه هر چند اين فساد مربوط به دولت قبل و وزراي قبلي بوده است، اما شما بايد با اين پرونده شفاف برخورد كرده و آمار دقيقي به جامعه ارايه كنيد. قوه قضاييه نيز بايد بدون مماشات با اين پرونده برخورد كرده و اطلاع‌رساني شفاف به مردم داشته باشد.
نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: قطعا كسي كه بيش از ۳ هزار ميليارد دلار ارز گرفته و در بازار فروخته، به جاي اينكه آن را در حوزه توليد هزينه كند، فساد بزرگي انجام داده است. حتي اين شائبه را در جامعه ايجاد مي‌كند كه به جا‌هاي خاصي وصل هستند؛ بنابراين شفاف‌سازي در خصوص رسيدگي به اين پرونده از سوي قوه قضاييه و وزارت جهاد كشاورزي لازم و ضروري است. اين پرونده احساسات و افكار عمومي جامعه را جريحه‌دار كرده است.
وي در ادامه تاكيد كرد: در دوران وزير قبلي كه اين پرونده گشوده شد، كميسيون كشاورزي بلافاصله ورود پيدا كرد. ولي واقعيت اين است كه اطلاعات كافي در اختيار كميسيون كشاورزي قرار نگرفت. صرف ما توانستيم جلوي اين موضوع را بگيريم كه چاي‌هاي بي‌كيفيت وارد كشور نشود تا به صنعت چاي كشور ضربه وارد كند، اما بعدا مشخص شد كه اينها ارزگرفتند و در بازار فروختند.
اين عضو كميسيون كشاورزي مجلس افزود: بهتر بود مجلس و كميسيون كشاورزي نيز نظارت خود را افزايش مي‌دادند تا حداقل زودتر جلوي اين اتفاق گرفته شود. متاسفانه شفافيت در كار نبود. هدف ما در مدت گذشته جلوگيري از واردات بي‌رويه بود تا به توليد‌كننده صدمه وارد نشود. هم دولت و هم مجلس از مدت‌ها قبل به اين موضوع ورود پيدا كردند. عدم شفافيت در اين حوزه قابل قبول نيست. شركت دبش و ... احتمالا به جا‌هايي وصل هستند كه اين روند بازرسي و بررسي را كند كرده است. نه مجلس و نه دولت نمي‌توانند خودشان را مبرا كنند.
اعظمي خاطرنشان كرد: تا به امروز دولت سيزدهم انصافا در فساد ستيزي خيلي موفق عمل كرده است. حتي قوه قضاييه نيز در درون خود موفق بوده است، اما اين حجم فساد اصلا قابل قبول نيست و هم مجلس و هم دولت بايد جدي‌تر اين موضوع را دنبال كنند.

ارسال نظر