آمادگي ايران براي تكميل راه‌آهن تهران-دمشق

۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۰۱:۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۴۳۷

وزير راه و شهرسازي و رييس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و سوريه از عملياتي شدن ايجاد بيمه و بانك و مناطق آزاد مشرك اقتصادي خبر داد. به گزارش تسنيم، مهرداد بذرپاش در نشست كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و سوريه در تهران، با ابراز خرسندي از اجرايي شدن توافق‌هاي گذشته دو كشور تصريح كرد: در چند ماه اخير اجرايي شدن توافق‌هاي دو طرفه سرعت خوبي گرفته است و به زودي مناطق آزاد مشترك ايران و سوريه معرفي مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي و رييس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و سوريه از عملياتي شدن ايجاد بيمه و بانك و مناطق آزاد مشرك اقتصادي خبر داد. به گزارش تسنيم، مهرداد بذرپاش در نشست كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و سوريه در تهران، با ابراز خرسندي از اجرايي شدن توافق‌هاي گذشته دو كشور تصريح كرد: در چند ماه اخير اجرايي شدن توافق‌هاي دو طرفه سرعت خوبي گرفته است و به زودي مناطق آزاد مشترك ايران و سوريه معرفي مي‌شود. رييس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و سوريه با محكوميت جنايات رژيم كودك كش صهيونسيتي در غزه، بيان كرد: در روزهايي كه در حال مذاكره براي ارتقاي كيفيت زندگي دو ملت ايران و سوريه هستيم، رژيم اشغالگر و جنايتكار اقدام به كودك كشي و سلب زندگي از ملت قهرمان فلسطين مي‌كند. بذرپاش در ادامه نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و سوريه، بيان كرد: اقدامات اجرايي بين دو كشور با سرعت در حال انجام است و پيشنهاد مي‌شود كميته كاري مشترك انرژي به صورت دايمي بين دو كشور تشكيل شود و تا بر اجرايي شدن توافق‌ها در خصوص گاز و برق فعاليت داشته باشد. وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به لزوم تكميل خط ريلي تهران تا دمشق و لزوم گسترش ترانزيت ريلي، اذعان كرد: شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل براي انجام مطالعات بازسازي خطوط ريلي 
آسيب ديده در جنگ سوريه را دارد. در اين نشست سامر الخليل وزير اقتصاد و تجارت خارجي سوريه بر عزم طرفين براي انجام اقدامات مشترك از جمله منطقه آزاد و بيمه و بانك مشترك خبر داد و گفت: در خصوص دستورالعمل توافقنامه تجارت آزاد و چارچوب همكاري‌هاي بانك مركزي دو كشور و در حوزه گردشگري و ترانزيت توافق‌هاي خوبي انجام شده است.

ارسال نظر