خريداران آسيايي از نفت عربستان زده شدند

۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۰۰:۳۷:۲۸
کد خبر: ۳۰۲۴۲۰

پس از اينكه عربستان سعودي قيمت فروش گريد نفتي صادراتي اصلي خود را كمتر از انتظار كاهش داد، خريداران آسيايي احتمالا بيشتر به بازار نقدي روي خواهند آورد. به گزارش ايسنا، بلومبرگ به نقل از پالايشگاه‌ها و معامله‌گران مطلع نوشت: حداقل دو مشتري كه نفت عربستان را بر اساس قرارداد، دريافت مي‌كنند، اعلام كردند به دنبال دريافت نفت كمتر براي بارگيري در ژانويه هستند.

پس از اينكه عربستان سعودي قيمت فروش گريد نفتي صادراتي اصلي خود را كمتر از انتظار كاهش داد، خريداران آسيايي احتمالا بيشتر به بازار نقدي روي خواهند آورد.
به گزارش ايسنا، بلومبرگ به نقل از پالايشگاه‌ها و معامله‌گران مطلع نوشت: حداقل دو مشتري كه نفت عربستان را بر اساس قرارداد، دريافت مي‌كنند، اعلام كردند به دنبال دريافت نفت كمتر براي بارگيري در ژانويه هستند.
به گفته منابع آگاه، پالايشگاه‌هاي بيشتري احتمالا محموله‌هاي فيزيكي را از بازار نقدي خليج فارس كه قيمت‌هاي آن در هفته جاري، به‌شدت كاهش يافت، خريداري مي‌كنند. عربستان سعودي و توليدكنندگان اوپك پلاس كه هفته گذشته بر سر كاهش بيشتر توليد توافق كردند، با رقابت شديدتري از سوي توليدكنندگان امريكا و ساير كشورهايي كه مقدار بيشتري نفت براي صادرات دارند، مواجه هستند.
تقاضاي آسيا براي خريد بشكه‌هاي فيزيكي، به خصوص از خاورميانه، در ماه‌هاي اخير نسبتا ضعيف بوده است، زيرا هند حجم بيشتري از نفت ارزان‌تر روسيه و ونزوئلا را دريافت كرد و چين با فشار فزاينده ناشي از كاهش سود پالايشگاه‌ها، مواجه شد.
بر اساس بلومبرگ، بر اساس داده‌هاي جمع‌آوري ‌شده، نرخ پريميوم معاملات نفت عمان در برابر معاملات دوبي كه شاخص كليدي تقاضاي آسيا براي نفت است، روز سه‌شنبه به پايين‌ترين ميزان در بيش از شش ماه گذشته رسيد كه نشان‌دهنده ضعيف شدن مصرف در چرخه آتي براي محموله‌هايي است كه در فوريه، بارگيري مي‌شوند.

ارسال نظر