در اعتراض به حضور مسوولان رژيم جنايتكار صهيونيستي

هيات جمهوري اسلامي ايران محل كنفرانس تغييرات اقليمي را ترك كرد

۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۰۰:۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۰۲۱۰۱

هيات جمهوري اسلامي ايران به رياست وزير نيرو در اعتراض به حضور مسوولان رژيم جنايتكار صهيونيستي در كنفرانس بين‌المللي تغيير اقليم موسوم به كاپ ۲۸، اين كنفرانس را ترك كرد.

هيات جمهوري اسلامي ايران به رياست وزير نيرو در اعتراض به حضور مسوولان رژيم جنايتكار صهيونيستي در كنفرانس بين‌المللي تغيير اقليم موسوم به كاپ ۲۸، اين كنفرانس را ترك كرد.
به گزارش ايسنا، «علي اكبر محرابيان» وزير نيرو به عنوان نماينده رييس‌جمهور و در راس يك هيات ديپلماتيك در حالي براي حضور در كنفرانس تغيير اقليم (كاپ ۲۸) به امارات متحده عربي عازم شد كه اطلاعاتي مبني بر عدم حضور مقامات رژيم صهيونيستي در اين اجلاس منتشر شده بود و خبرها و تحليل‌هاي سياسي حاكي از اين بود كه اين رژيم در فاصله چند هفته از جنايت‌هاي غزه ريسك حضور در اين مراسم را نخواهد پذيرفت.
علي اكبر محرابيان، هنگام ترك اين كنفرانس گفت: از سران حدود ۱۵۰ كشور براي حضور در كاپ ۲۸ دعوت شده بود كه ارزيابي‌ها نشان مي‌داد كه احتمالا تعداد قابل توجهي از اين مدعوين از جمله مسوولان رژيم صهيونيستي در اين كنفرانس حضور ندارند.
وي افزود: هيات جمهوري اسلامي ايران قصد داشت از فرصت حضور در كنفرانس بين‌المللي كنوانسيون تغيير اقليم با توجه به اهميت اين كنفرانس براي تبيين شرايط، مذاكره با مقامات و هيات‌هاي كشورهاي مختلف و دفاع از ملت مظلوم فلسطين استفاده كند، اما در روز سخنراني سران و مقامات كشورها، اخبار منتشر شده حاكي از سفر رييس رژيم صهيونيستي به شهر محل برگزاري كنفرانس تغييرات اقليمي (كاپ ۲۸) و حضور در اين رويداد را دارد.
وزير نيرو افزود: بر اين اساس، هيات جمهوري اسلامي ايران، حضور سياسي، جانبدارانه و بي‌ربط رژيم جعلي صهيونيستي در كنفرانس تغييرات اقليمي كه با محوريت ارزيابي عملكرد و پيشرفت جامعه جهاني در مواجهه با تغييرات آب و هوا در سطح جهان برگزار مي‌شود را مغاير با اهداف و راهبرهاي اين كنفرانس مي‌داند و در اعتراض به آن، محل كنفرانس را ترك مي‌كند.
همزمان با حضور رييس رژيم صهيونيستي در امارات براي شركت در اجلاس تغيير اقليم، موج جديد از حملات صهيونيست‌ها عليه مردم فلسطين در نوار غزه آغاز شده و جنايات تل‌آويو از سر گرفته شد.

ارسال نظر