کلاهبرداری اسکیمری ۳۵ میلیاردی از ۲۵۰۰ کارت بانکی/ زن و شوهر تبهکار در کرج دستگیر شدند

۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۱۸:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۹۹۵
کلاهبرداری اسکیمری ۳۵ میلیاردی از ۲۵۰۰ کارت بانکی/ زن و شوهر تبهکار در کرج دستگیر شدند

زوج کرجی که با همدستی سه نفر دیگر با کپی‌برداری از کارت بانکی ۲۵۰۰ نفر از شهروندان مبلغی حدود ۳۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام موضوعی مبنی بر اینکه کارت بانکی‌شان در اختیار خودشان است اما از حساب بانکی آنها پول برداشت می‌شود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش سایت جنایی، وی افزود: پس از احراز کلاهبرداری اسکیمری، ماموران با بررسی‌های فنی و پلیسی متوجه شدند که همه مالباختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک سوپر مارکت در منطقه باغستان کرج خرید کرده و کارت بانکی آنها در آنجا کپی‌برداری شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه ماموران با شناسایی واحد صنفی مورد نظر با هماهنگی مقام قضایی به آنجا اعزام و کلاهبرداران اسکیمری را که یک زوج بودند، دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک دستگاه اسکیمر از مخفیگاه متهمان گفت: برابر تحقیقات صورت گرفته آنها تاکنون موفق به کپی‌برداری از کارت بانکی ۲۵۰۰ نفر از شهروندان شده‌اند.

سردار هداوند با اشاره به دستگیری سه نفر از دیگر متهمان این پرونده در یکی از شهرهای شمالی کشور گفت: تاکنون ۳۶۰ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی و ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

ارسال نظر