رييس نظام مهندسي تهران: بساط امضاهاي جعلي جمع شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۰۱:۵۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۹۶۰

رييس سازمان نظام مهندسي تهران اظهار كرد: در ۶ ماه اول امسال ميزان صدور پروانه‌هاي ساختماني حدود ۵ تا ١٠ درصد در تهران كاهش پيدا كرد.

رييس سازمان نظام مهندسي تهران اظهار كرد: در ۶ ماه اول امسال ميزان صدور پروانه‌هاي ساختماني حدود ۵ تا ١٠ درصد در تهران كاهش پيدا كرد.
به گزارش ايلنا، علي كريمي آنچه، ديروز در يك نشست خبري با بيان اينكه سياست سازمان نظام مهندسي تقويت ظرفيت‌هاي IT و ايجاد سامانه براي شفاف‌سازي عملكرد و اطلاعات بوده‌ است، اظهار كرد: وقتي فرآيند‌ه و انجام امور به صورت دستي و با حضور نيروي انساني باشد احتمال بروز خطا وجود دارد از اين رو به سمت سامانه‌اي شدن و اتوماتيك كردن، خارج از اجراي كار از سوي نيروي انساني حركت كرديم كه اهداف تعيين شده هم محقق شد، به‌طوري كه در حال حاضر ارجاع كار ماده ٣٣ و پرداخت حق‌الزحمه‌ها اتوماتيك شده و مدت زمان پرداخت حق‌الزحمه مهندسان از ٢١ روز به ۶ روز كاهش پيدا كرده‌ است. همچنين از ديگر اقدامات انجام شده فعال شدن امضاي ديجيتال، اتوماتيك شدن ارجاع كار نقشه‌هاي تفكيكي، لغو محدوديت مناطق براي مهندسان عمران، راه‌اندازي سامانه داوري است. 
وي تاكيد كرد: تلاش شد با ايجاد سامانه ارجاع كاربست مهندسان عادلانه‌تر باشد و از خطاي انساني در ارايه نوبت به مهندسان در ارجاع كار جلوگيري شود. رييس سازمان نظام مهندسي تهران درباره خروجي راه‌اندازي امضاي ديجيتال تاكيد كرد: يكي از مسائل و مشكلاتي با آن مواجه هستيم امضاها، مهرها و برگه‌هاي جعلي بود و همچنين اينكه امروز به هر دستگاه و ارگاني مراجعه كنيد ارايه خدمات با امضاي ديجيتالي و به صورت غير حضوري شده است. 
وي ادامه داد: در گذشته دور سازمان نظام مهندسي با اين مشكلات مواجه بود كه حتي برگه‌هاي تاييد گاز هم جعل شده بود اما وقتي امضا ديجيتال باشد، هويت شخص بايد احراز و تاييد شود و با اين اقدام امضاي جعلي را حذف مي‌كنيم.

ارسال نظر