مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرد

ثبت آنلاين درخواست كارت سوخت از ۲ ماه آينده

۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۰۰:۵۶:۵۸
کد خبر: ۳۰۱۹۳۳

با رونمايي از سامانه “برخط ثبت درخواست كارت هوشمند سوخت “، ثبت درخواست‌ها تا ۲ ماه آينده آنلاين مي‌شود و ديگر نيازي به مراجعه حضوري به دفاتر پليس ۱۰+ نيست.

با رونمايي از سامانه “برخط ثبت درخواست كارت هوشمند سوخت “، ثبت درخواست‌ها تا ۲ ماه آينده آنلاين مي‌شود و ديگر نيازي به مراجعه حضوري به دفاتر پليس ۱۰+ نيست.
به گزارش ايسنا، در مراسم رونمايي از سامانه «برخط ثبت درخواست كارت هوشمند سوخت» سالاري‌نسب - مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي - در پاسخ به سوال ايسنا، در خصوص زمان صدور كارت سوخت، اظهار كرد: امروز با امضاي تفاهم‌نامه و رونمايي از سامانه برخط ثبت درخواست صدور كارت هوشمند سوخت، فرآيند پيش‌راه‌اندازي اين سامانه آغاز شده و حداكثر تا ۲ ماه آينده راه‌اندازي مي‌شود و مردم مي‌توانند از آن پس، درخواست‌هاي خود را آنلاين ثبت كنند.  وي در پاسخ به سوال ديگر ايسنا در خصوص ميزان هزينه درخواست كارت سوخت، گفت: استفاده از اين سامانه هيچ هزينه اضافه‌اي براي مردم ندارد و ميزان هزينه، مانند گذشته است، يعني به ازاي صدور هر كارت، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از متقاضي به صورت آنلاين دريافت مي‌شود.  مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا اين فرايند براي خودروهاي نو شماره و المثني است؟ توضيح داد: هم متقاضيان كارت سوخت المثني و هم خودروها و موتورهاي نوشماره، از طريق همين سامانه، به صورت آنلاين درخواست خود را ثبت خواهند كرد كه طبق برآوردها حدود ۳۰ ميليون نفر است.  سالاري‌نسب با بيان اينكه با راه‌اندازي اين سامانه، زمان انتظار صدور كارت سوخت از يك ماه به ۱۰ روز كاهش مي‌يابد، اظهار كرد: در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه ۱۵ هزار درخواست ثبت مي‌شود .وي با بيان اينكه هدف از اجراي اين كار كاهش زمان صدور كارت سوخت بوده است، گفت: زماني كه سامانه را تحويل گرفتيم ۹۰۰۰ كارت سوخت در اختيار پخش بود و يك ميليون و ۲۰۰ هزار متقاضي وجود داشت كه با پيش بيني‌هايي كه صورت گرفت كارت سوخت تامين شد و اكنون تعداد كساني كه در انتظار هستند، صفر است.
به گفته وي كساني كه درخواست مي‌دهند در طول ۴۸ ساعت مورد بررسي قرار مي‌گيرند و وارد فرايند پاكت‌گذاري و ارسال از طريق پست مي‌شوند كه اين فرايند يك ماه زمان مي‌برد. مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اينكه با نرم افزار حاضر زمان صدور كارت كوتاه‌تر خواهد شد، گفت: در حال حاضر نيز كسي نمي‌تواند ادعا كند كه بيش از يك ماه در انتظار كارت سوخت است و اگر در طول اين مدت كارت خود را دريافت نكرده مي‌بايست به باجه‌هاي معطله پست مراجعه كند. گفتني است؛ سامانه «برخط ثبت درخواست كارت هوشمند سوخت» با همكاري شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي و پليس راهور فراجا ايجاد شده است.

ارسال نظر