ماليات ارزش افزوده صفر براي مصالح ساختماني مسكن دولتي

۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۰۰:۴۳:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۷۲۸

طبق لايحه بودجه سال ۱۴۰۳، هيچگونه ماليات بر ارزش افزوده بابت خريد مصالح به پروژه‌هاي مسكن مهر و واحدهاي احداثي موضوع قانون جهش توليد مسكن، تعلق نمي‌گيرد.

طبق لايحه بودجه سال ۱۴۰۳، هيچگونه ماليات بر ارزش افزوده بابت خريد مصالح به پروژه‌هاي مسكن مهر و واحدهاي احداثي موضوع قانون جهش توليد مسكن، تعلق نمي‌گيرد. به گزارش ايرنا، دولت سيزدهم در بخش اول لايحه بودجه سال ۱۴۰۳ كل كشور در رابطه با حوزه مسكن و حمل و نقل آورده است كه ميزان ماليات پروژه‌هاي مسكن مهر بابت هر واحد مسكن مهر و واحدهاي احداثي موضوع قانون جهش توليد مسكن شامل ساخت، آماده‌سازي، محوطه‌سازي، زيربنايي و روبنايي براي سال‌هاي ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ در پروژه‌هاي تفاهم‌نامه سه جانبه با سازندگان و تعاوني‌ها و پيمانكاران فرعي طرف قرارداد با آنها، هر نوع قرارداد و با معرفي وزارت راه و شهرسازي معادل ۳۰۰ هزار تومان براي هر واحد تعيين شد و هيچگونه ماليات بر ارزش افزوده بابت خريد مصالح به اين پروژه‌ها تعلق نمي‌گيرد. همچنين سازمان امور مالياتي كشور موظف به صدور مفاصاحساب مالياتي پس از دريافت اين ماليات است.
بهسازي و محروميت زدايي سكونتگاه‌هاي  غير رسمي از محل ماده (۳۹) قانون ماليات بر ارزش افزوده در ادامه اين فصل، شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان‌ها مكلف شدند از محل عوارض ماده (۳۹) قانون ماليات بر ارزش افزوده، سهم سكونتگاه‌هاي غيررسمي واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها را بر اساس جمعيت ساكن و صرف محروميت زدايي و بهسازي همان مناطق پرداخت نمايند. همچنين تاكيد شد تا آيين نامه اجرايي اين بند ظرف يك ماه پس از ابلاغ قانون توسط سازمان برنامه و بودجه كشور با همكاري وزارت كشور و وزارت راه و شهرسازي تهيه شود و به تصويب هيات وزيران برسد. ۱۰۰ درصد سود سهام قابل تقسيم به حساب صندوق توسعه حمل و نقل كشور واريز مي‌شود. در بخش دوم تبصره ۱۲ بخش اول لايحه بودجه ۱۴۰۳ كه به موضوع حمل و نقل معطوف شده است، هر يك از شركت‌ها و سازمان‌هاي وزارت راه و شهرسازي در حوزه حمل و نقل مكلف هستند ۱۰۰ درصد سود قابل تقسيم خود را پس از كسر ماليات، ۵۰ درصد سود ويژه و سود سهام دولت مندرج در پيوست شماره ۳ اين قانون تا سقف يك هزار ميليارد تومان را به حساب صندوق توسعه حمل و نقل كشور نزد خزانه داري كل كشور كه توسط وزارت راه و شهرسازي اعلام مي‌شود واريز كنند. و مبالغ واريزي حساب سرمايه اوليه صندوق، منظور و طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف مي‌رسد.

ارسال نظر