هشدار سخنگوي پليس درباره عوارض مصرف حشيش و برخي گياهان؛ ممكن است به ورطه جنون برسيد

۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۰۱:۳۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۵۹۳
هشدار سخنگوي پليس درباره عوارض مصرف حشيش و برخي گياهان؛ ممكن است به ورطه جنون برسيد

سخنگوي فراجا با اشاره به برخي ادعاها در مورد بي‌عوارض بودن مصرف برخي از گياهان به عنوان موادمخدر گفت: كانابيس يا حشيش يا مصرف گياهاني كه مي‌گويند عوارض ندارد، چنان عوارضي دارد كه ما شاهديم كه حتي برخي از مصرف‌كنندگان را به ورطه جنون كشانده است. به گزارش ايسنا، سعيد منتظرالمهدي اظهاركرد: توصيه من به به جامعه و به خصوص جوانان اين است كه «معتاد نشويد كه كار سخت و دشوار مي‌شود.»

سخنگوي فراجا با اشاره به برخي ادعاها در مورد بي‌عوارض بودن مصرف برخي از گياهان به عنوان موادمخدر گفت: كانابيس يا حشيش يا مصرف گياهاني كه مي‌گويند عوارض ندارد، چنان عوارضي دارد كه ما شاهديم كه حتي برخي از مصرف‌كنندگان را به ورطه جنون كشانده است. به گزارش ايسنا، سعيد منتظرالمهدي اظهاركرد: توصيه من به به جامعه و به خصوص جوانان اين است كه «معتاد نشويد كه كار سخت و دشوار مي‌شود.» خيلي اوقات به محله‌ها مي‌رويم و معتادان را جمع مي‌كنيم. جمع‌آوري معتادان متجاهر و آموزش‌ آنها در كمپ‌ها بايد صورت گيرد و به جامعه برگردند. معاون فرهنگي- اجتماعي فراجا با اشاره به اهميت پيشگيري از اعتياد گفت: خانواده به عنوان كوچك‌ترين نهاد اجتماعي، بزرگ‌ترين تاثير را دارد. گاهي اوقات والدين شاغل و فرزندان رها شده‌، آسيب‌هاي متعدد و متنوعي هستند. براي پيشگيري از گرايش جوانان به سمت اعتياد بايد به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود كه در اين آموزش‌ها متاسفانه كمي مشكل و فقر آموزشي داريم. سخنگوي فراجا با تاكيد بر نقش آموزش و پرورش در پيشگيري از اعتياد خاطرنشان كرد: بخش اعظمي از زمان جوانان و نوجوانان در مدرسه مي‌گذرد و در اين بخش بايد به فكر پيشگيري باشيم. آموزش بسيار مهم است تا جوان بداند در زمان وجود استرس و اضطراب چه كاري انجام دهد. با يك پك سيگار هم انسان مي‌تواند معتاد شود. البته براي اعتياد درمان وجود دارد و اگر امروز هم به اين فكر بيفتند بهتر از اين است كه فردا به فكر بيفتند. هركسي كه به اين دام گرفتار شده بايد به مراكز مراجعه كند و بداند كه اگر اراده كند، حتما درمان خواهد شد، اما مهم‌تر اين است كه كاري كنيم تا افراد معتاد نشوند.

 

گول تبليغات فروشندگان موادمخدر را نخوريد

وي با اشاره به مراكز روانپزشكي و بيمارستان‌هاي رواني گفت: بخش اعظمي از مراجعه‌كنندگان به اين مراكز جوانان و نوجواناني هستند كه متاسفانه درگير مواد مخدر شده‌اند. كانابيس يا حشيش يا مصرف گياهاني كه مي‌گويند عوارض ندارد، چنان عوارضي دارد كه ما شاهديم كه حتي برخي از مصرف‌كنندگان را به ورطه جنون مي‌كشاند. فرزندان عزير ما نبايد گول تبليغات سو كه از سوي فروشندگان موادمخدر مطرح شده را بخورند. منتظرالمهدي با بيان اينكه ورزش، آموزش و حمايت خانواده توام با تعليم و تربيت كمك مي‌كند تا بچه‌ها به راحتي بحران دوره جواني و نوجواني را طي كنند، گفت: معاونت اجتماعي و پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا با حضور در مراكز و مراجع آموزشي، راه‌هاي پيشگيري از اعتياد را به بچه‌ها آموزش مي‌دهد. امروز در ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست‌جمهوري همه تجربيات به كار گرفته شده و شاهديم كه چه استقبالي از نمايشگاه ياريگران زندگي مي‌شود و والدين مشتاق به دريافت آموزش هستند. سخنگوي فراجا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در ۱۱۰۰ كلانتري‌ دواير مشاوره و مددكاري داريم، گفت: خانواده‌هايي كه بخواهند براي فرزندانشان در اين زمينه مشاوره بگيرند مي‌توانند به اين دواير مراجعه كرده و مشاوره‌ بگيرند. وي به اختلاف ميان زوجين نيز اشاره كرد و گفت: متاسفانه در خانواده‌هايي كه ميان پدر و مادر اختلاف وجود دارد بيشترين آسيب و گرفتاري براي فرزندانشان ايجاد مي‌شود. معاون فرهنگي- اجتماعي فراجا با تاكيد بر اينكه اولويت اول پليس پيشگيري است، گفت: امروز هماهنگي خوبي ميان ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست‌جمهوري و پليس و ديگر سازمان‌هاي پاي كاروجود دارد، اميد مي‌رود كه بتوانيم اين كار را به درستي انجام دهيم و نگذاريم كسي معتاد شود و اين شعار ماست. منتظرالمهدي در ادامه در پاسخ به سوالي درخصوص وضعيت مرزها نيز گفت: از ورود مواد مخدر به‌شدت جلوگيري مي‌شود. اين ماموريت پليس با قوت بيشتر و با استفاده از تجهيزات جديد و نوين اوپتيكي كه بتوانند مرز را كنترل كنند، انجام مي‌شود. در مجموع اتفاقاتي كه در حال رخ دادن است، حكايت از اين دارد كه پليس تمام قد براي برخورد با اين معضل اجتماعي و پيشگيري ايستاده است.

ارسال نظر