خودروهاي كاركرده بازار را متعادل مي‌كنند

۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - ۰۲:۴۷:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۲۰۲

معاون وزير صمت گفت: واردات خودرو در حال افزايش است و با ورود خودروهاي كاركرده نيز بازار متعادل خواهد شد. به گزارش خبرگزاري مهر، منوچهر منطقي در مصاحبه با سيما اظهار كرد: براي اينكه تنوع محصولات برقي در كشور افزايش يابد و مشتريان حق انتخاب داشته باشند، ابتدا كار را با واردات خودروهاي برقي آغاز كرديم اما به موازات آن بنا شد تا واردكننده‌ها به بحث انتقال فناوري هم توجه كنند به‌طوري كه بتوانند با همكاري كشور مبدا، توليد مشترك داشته باشند.

معاون وزير صمت گفت: واردات خودرو در حال افزايش است و با ورود خودروهاي كاركرده نيز بازار متعادل خواهد شد. به گزارش خبرگزاري مهر، منوچهر منطقي در مصاحبه با سيما اظهار كرد: براي اينكه تنوع محصولات برقي در كشور افزايش يابد و مشتريان حق انتخاب داشته باشند، ابتدا كار را با واردات خودروهاي برقي آغاز كرديم اما به موازات آن بنا شد تا واردكننده‌ها به بحث انتقال فناوري هم توجه كنند به‌طوري كه بتوانند با همكاري كشور مبدا، توليد مشترك داشته باشند. معاون صنايع حمل و نقل وزارت صمت گفت: برنامه واردات خودروهاي برقي حداكثر تا پايان سال ۱۴۰۳ ادامه مي‌يابد و بعد از آن محصولات برقي داخلي، تجاري‌سازي و عرضه مي‌شوند. وي ادامه داد: روند برقي‌سازي خودروها از ۱۰ سال پيش در كشور آغاز شده است و براي همين ما امروز نمونه‌هايي از خودورهاي برقي كاملاً داخلي داريم كه بايد به توليد انبوه برسند.
منطقي با اشاره به رشد توليد خودرو از ابتداي سال جاري گفت: امسال ۲ خودروساز بزرگ داخلي حدود ۱۴ درصد و خودروسازان مونتاژي حدود ۷۰ درصد رشد توليد داشتند، ضمن اينكه واردات هم در حال افزايش است و با ورود خودروهاي كاركرده نيز بازار متعادل خواهد شد.

ارسال نظر