دومين بانك آف‌شور فعال مي‌شود

۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - ۰۲:۴۶:۴۰
کد خبر: ۳۰۱۲۰۱

دبير شوراي عالي مناطق آزاد از راه‌اندازي اورژانس كسب و كار در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي خبر داد و اعلام كرد: يك بانك آف شور ديگر در كيش در حال افتتاح است و موافقت اصولي آن نيز توسط بانك مركزي صادر شده و فقط به دنبال رسيدن به تركيب هيات‌مديره اين بانك هستيم.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد از راه‌اندازي اورژانس كسب و كار در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي خبر داد و اعلام كرد: يك بانك آف شور ديگر در كيش در حال افتتاح است و موافقت اصولي آن نيز توسط بانك مركزي صادر شده و فقط به دنبال رسيدن به تركيب هيات‌مديره اين بانك هستيم.  حجت‌الله عبدالملكي در مراسم آغاز به كار اورژانس كسب و كار اظهار كرد: بر اساس آخرين بررسي صورت گرفته بر مبناي استاندارهاي بين‌المللي، تسهيل فضاي كسب و كار در مناطق آزاد بهتر از سرزمين اصلي و بسياري از كشورهاست و به زودي گزارشي از آن را منتشر خواهيم كرد. وي ادامه داد: شماره پنج رقمي اورژانس كسب و كار ۰۲۱۷۹۹۳۶ است و همه مي‌توانند با اين شماره تماس بگيرند. وي اضافه كرد: بيش از ۱۲۸ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد طي يكسال گذشته تاييد شده و بايد منتج به قرارداد شود. آمار جذب سرمايه در هفت ماهه امسال را به زودي اعلام خواهيم كرد. عبدالملكي اظهار كرد: درباره ساخت پل خليج فارس اختلاف نظري با قرارگاه خاتم الانبيا به عنوان مجري وجود داشت كه اين مساله نيز در دست پيگيري بوده و رييس‌جمهور نيست دستورات لازم را صادر كرده است. او گفت: درباره تغيير ساختار دبيرخانه بايد گفت كه انتقال دبيرخانه ذيل مجموعه وزارت اقتصاد خللي ايجاد نخواهد كرد. البته اگر دبيرخانه ذيل نهاد رياست‌جمهوري باشد مسلما بهتر بوده و فعاليت‌ها با سرعت بيشتري قابليت پيگيري دارد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چگونه بر اورژانس كسب و كار نظارت مي‌كنيد و آيا گزارشي از عملكرد اين مجموعه در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌دهيد؟ گفت: بخشي از مسائل در مناطق يك نوع ارزيابي به شمار مي‌رود و در امتياز‌بندي و رتبه‌بندي تاثيرگذار است. حتما گزارش عملكرد اورژانس كسب و كار را به صورت دوره‌اي در اختيار رسانه‌ها و مسوولان قرار خواهيم داد. عبدالملكي همچنين درباره بانك آف‌شور در مناطق آزاد گفت: البته يك بانك آف شور در منطقه آزاد كيش راه‌اندازي كرديم اما بايد زمينه و بستر براي توسعه آن و راه‌اندازي بيمه
 آف شور نيز فراهم شود. عبدالملكي با بيان اينكه اين بانك با سرمايه مورد نظر بانك مركزي راه‌اندازي شده است، اظهار كرد: يك بانك آف شور ديگر در كيش در حال افتتاح است و موافقت اصولي آن نيز توسط بانك مركزي صادر شده و فقط به دنبال رسيدن به تركيب هيات‌مديره اين بانك هستيم.

ارسال نظر