هشدار هواشناسی به خاطر تشدید آلودگی هوا/ از تردد غیرضروری در این شهرها خودداری کنید

۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۱۲:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۰۷۹
هشدار هواشناسی به خاطر تشدید آلودگی هوا/ از تردد غیرضروری در این شهرها خودداری کنید

سازمان هواشناسی کشور درباره تشدید آلودگی هوای پنج کلانشهر هشدار داد و بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها در این شهرها تاکید کرد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: تشدید کاهش کیفیت هوا سه‌شنبه (۲۳ آبان‌ماه) در تهران، کرج، اراک، اصفهان و اهواز، چهارشنبه و صبح پنجشنبه (۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه) در تهران، کرج و اراک پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.


ارسال نظر