قیمت دلار امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ دلار برای افزایش قیمت خیز برمی‌دارد؟

۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۱۴:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۶۴۲
قیمت دلار امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ دلار برای افزایش قیمت خیز برمی‌دارد؟

روند بازار ارز امروز ۱۶ آبان مانند روز گذشته بود و بازار ارز بدون هیچ تغییر قیمتی در مقایسه با روز گذشته بازگشایی شد. اما قیمت دلار فردایی افزایشی است.

قیمت دلار امروز ۱۶ آبان ماه حدود ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است که معادل قیمت دلار روز گذشته است. به نظر می‌رسد که بازار ارز این روزها هم منتظر تحولات جدیدی است و معامله‌گران می‌گویند اکنون بازار تحت تاثیر سفر نخست وزیر عراق به تهران است.

قیمت دلار امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲/ بازار ارز برای افزایش قیمت‌ها خیز برمی‌دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق وارد تهران شد. وی پیش از این سفر، در عراق با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد. در این دیدار آنتونی بلینکن در سفرش به عراق در واکنش به حملات اخیر به مواضع نیروهای کشورش گفت: «من خیلی واضح گفتم که حملات یا تهدیدهای شبه نظامیان متحد با ایران کاملا غیرقابل قبول است.»

او در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت: «ما هر اقدام لازمی را برای محافظت از مردم خود انجام خواهیم داد.» بعد از این دیدار نخست وزیر عراق عازم تهران شد. به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، وی حامل پیغامی برای ایران است.

حالا به نظر می‌رسد بازار ارز منتظر اخبار جدیدی است که پس از این دیدار مهم باید به بازار مخابره شود. البته شب گذشته ایرنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که نام او را بیان نکرده گفته که واشنگتن ارسال پیام به ایران را مبنی بر اینکه به دنبال آتش‌بس در غزه است رد کرده است.

برای همین به نظر می‌رسد فعلا بازار واکنش خاصی به این دیدار نشان نداده و روند بازار طبیعی است. البته افزایشی‌ها در تلاشند که قیمت دلار فردایی را افزایش دهند.
به نظر می‌رسد در روزهای آینده بازار در محدوده قیمت فعلی باقی بماند و قیمت دلار رشد چندانی نداشته باشد. چون دلار برای ورود به کانال بالاتر سوخت لازم را در اختیار ندارد و فعلا در همین محدوده ماندگار است.

اما قیمت دلار در ماه‌های آینده چه می‌شود؟ سجاد بوربور، کارشناس بازارهای مالی با پیش‌بینی قیمت دلار گفت: «سه ماه آخر سال، دلار رشد خواهد کرد؛ اما به اعتقاد من میزان رشد دلار بستگی به برجام دارد و در راستای آن هر اتفاقی رخ دهد، اثرش را در قیمت دلار خواهیم دید.»

استناد این کارشناس اقتصادی بر کسری بودجه دولت است. وی می‌گوید «فعلا سوخت لازم برای تورم فراهم است و با وجود جنگ، سد می‌شکند و تورمی بیش از گذشته رخ خواهد داد. این در حالی است که با این رخداد فاصله زیادی نداریم.»

ارسال نظر