آينده بازار ارز ديجيتال چگونه خواهد بود؟

پيش‌بيني بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰

۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۰۱:۰۵:۱۶
کد خبر: ۳۰۰۶۱۳
پيش‌بيني بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰

پيش بيني آينده بازار ارز ديجيتال و بررسي آينده رمزارزها جزو آن دسته از موضوعاتي است كه نيازمند مدت‌ها تحليل، تفكر و مطالعه در اين زمينه خواهد بود. پيچيدگي و شگفتي‌هاي رمز ارزها و دنياي كريپتوكارنسي به قدري زياد است كه براي پيش‌بيني آينده ارز‌هاي ديجيتال بايد عوامل زيادي را مورد بررسي قرار دهيد. زماني كه ساتوشي ناكاموتو به عنوان خالق اولين ارز رمزنگاري شده در بازار ارزهاي ديجيتال، وايت پيپر بيت‌كوين را منتشر كرد، هيچ كس توقع نداشت كه چندين سال بعد ارزش همان بيت‌كوين به اين ميزان افزايش پيدا كند.

پيش بيني آينده بازار ارز ديجيتال و بررسي آينده رمزارزها جزو آن دسته از موضوعاتي است كه نيازمند مدت‌ها تحليل، تفكر و مطالعه در اين زمينه خواهد بود. پيچيدگي و شگفتي‌هاي رمز ارزها و دنياي كريپتوكارنسي به قدري زياد است كه براي پيش‌بيني آينده ارز‌هاي ديجيتال بايد عوامل زيادي را مورد بررسي قرار دهيد. زماني كه ساتوشي ناكاموتو به عنوان خالق اولين ارز رمزنگاري شده در بازار ارزهاي ديجيتال، وايت پيپر بيت‌كوين را منتشر كرد، هيچ كس توقع نداشت كه چندين سال بعد ارزش همان بيت‌كوين به اين ميزان افزايش پيدا كند.
در سال‌هاي اخير كشورها و دولت‌هاي مختلف نيز واكنش‌هاي كاملا متفاوتي نسبت به پذيرش ارز ديجيتال به عنوان ارز رسمي كشور از خود نشان داده‌اند. افراد زيادي هم بخش زيادي از دارايي خود را به سرمايه‌گذاري در ارز ديجيتال اختصاص داده‌اند. اما به راستي آينده رمزارزها چگونه خواهد بود؟ با توجه به اهميت اين موضوع، در اين مطلب قرار است به اين سوال پاسخ دهيم.

بررسي آينده دنياي كريپتوكارنسي

بازار ارز ديجيتال همواره با نوسان همراه بوده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۲ بسياري از رمزارزها سال سختي را پشت سرگذاشتند و براي اينكه بتوانند در بازار بمانند تلاش زيادي كردند. اما مي‌توان گفت كه بازار كريپتوكارنسي در سال ۲۰۲۳ وضعيت بهتري دارد و بسياري از پروژه‌ها موفق شدند كه جايگاه خود را در بازار بهبود بخشند.
يكي از مهم‌ترين فاكتورهايي كه باعث مي‌شود فعالان ارز ديجيتال نسبت به آينده ارز‌هاي ديجيتال اميدوار باشند اين است كه استفاده از رمزارزها توسط مشاغل اصلي و موسسات در حال افزايش است. براي مثال AMC سال گذشته اعلام كرد كه امكان پرداخت از طريق بيت‌كوين را براي كاربران خود فراهم كرده است. پلتفرم‌هايي مانند پي‌پال (PayPal) و اسكوئر (Square) نيز پرداخت از طريق ارزهاي ديجيتال را مي‌پذيرند.
از اتفاقات پر سر و صداي اخير هم يك آگهي استخدام از طرف آمازون براي موقعيت شغلي «مدير محصول ارز ديجيتال و بلاكچين» بود. اين آگهي با انتشار شايعاتي همراه شد كه غول خرده‌فروشي دنيا در حال برداشتن گام‌هايي مهم براي پيشروي صنعت ارزهاي ديجيتال است. از طرف ديگر هرچند هنوز در برخي از كشورها بيت‌كوين و ساير ارزهاي ديجيتال ممنوع است، اما علاقه خاصي به وضع مقررات براي ارزهاي ديجيتال در ميان كشورهاي مختلف ديده مي‌شود و استفاده از رمزارزها در اكثر كشورها مانند ايران به خودي خود غيرقانوني نيست.
بايد توجه داشته باشيد كه يكي از مهم‌ترين فاكتورهايي كه در آينده ارز‌هاي ديجيتال تاثيرگذار است گسترش قانون‌گذاري‌ها در اين حوزه است. زيرا وضع قوانين باعث خواهد شد تا افراد بيشتري به رمزارزها اعتماد كنند و به مرور كاربردهاي رمزارزها بيشتر شود و در نتيجه ارزش آنها نيز افزايش پيدا كند.

بيت‌كوين معروف اما تنها ارز معتبر نيست

هر چند بيت‌كوين شناخته شده‌ترين رمزارز در دنياي كريپتوكارنسي است اما بايد بگوييم كه تنها ارز ديجيتال معتبر نيست. بعد از پيدايش بيت‌كوين، انواع مختلف از رمز ارز به بازار معرفي شدند كه مورد استقبال قرار گرفتند. با توجه به اينكه اغلب افراد ترجيح مي‌دهند يك سبد سرمايه‌گذاري متنوع داشته باشند، علاوه بر بيت‌كوين به سراغ رمزارزهاي ديگر هم مي‌روند. بنابراين پيش بيني آينده اين رمزارزها براي آنها مهم است. در ادامه به پيش بيني آينده ارزهاي ديجيتال بيت‌كوين، اتريوم و تتر مي‌پردازيم.

پيش‌بيني آينده بيت‌كوين تا سال ۲۰۳۰

بيت‌كوين در زمان نگارش اين مقاله (۲۹ژوئن۲۰۲۳) در بين تمام ارزهاي ديجيتال، بالاترين ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. قيمت بيت‌كوين مانند تمام ارزهاي ديجيتال با نوسان همراه است. قيمت اين رمزارز در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترين رقم رسيد و قيمت ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار را به عنوان يك ركورد در تاريخ خود ثبت كرد. افرادي كه روي بيت‌كوين سرمايه‌گذاري كرده بودند، در آن تاريخ سود قابل توجهي به دست آوردند.
اما سال ۲۰۲۲، براي بيت‌كوين سال چندان خوشايندي نبود. زيرا قيمت آن علي رغم پيش‌‌بيني‌ها روندي نزولي به خود گرفت و ركود بيش از ۶۰ درصدي را تجربه كرد كه سرمايه‌گذاران بيت‌كوين را بسيار نگران كرده بود.
اما اين روند نزولي در سال ۲۰۲۳ تغيير مسير داد و تغييرات مثبتي روي تحركات قيمتي بيت‌كوين به وجود آمد. هر چند هنوز بيت‌كوين تا رسيدن به بالاترين قيمت خود فاصله زيادي دارد اما تحليل‌گران ارز ديجيتال معتقد هستند كه بيت‌كوين در حال گذر از دوره بي‌ثباتي است و موفق خواهد شد تا ركورد تاريخي خود را تكرار كند. حتي در برخي از منابع كه به پيش‌بيني بازار ارز ديجيتال مي‌پردازند قيمت بيت‌كوين در سال ۲۰۳۰، يك ميليون دلار تخمين زده شده است.

پيش‌بيني آينده اتريوم تا سال ۲۰۳۰

اتريوم به عنوان ملكه ارزهاي ديجيتال شناخته مي‌شود و در حال حاضر رتبه دوم بازار را به خود اختصاص داده است. سال ۲۰۲۱ براي اتريوم هم مانند بسياري از ارزهاي ديجيتال، سالي پر از خاطرات خوب است، زيرا قيمت اتريوم در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترين قيمت خود رسيد. البته بعد از آن تاريخ، اتريوم موفق نشد تا روند صعودي خود را ادامه دهد و روند رو به پاييني را طي كرد. اما در اواسط سال ۲۰۲۲، اتريوم قيمت خود را اصلاح كرد و افزايش قابل توجهي داشت.

آينده رمزارزها در كشورهاي مختلف

با توجه به ديدگاهي كه دولتمردان كشورهاي مختلف نسبت به آينده ارز‌هاي ديجيتال دارند، گرايش اين كشورها به پذيرش رمز ارزها به عنوان ارزي قانوني نيز كاملا متفاوت است. در بسياري از كشورها مثل امريكا، كانادا، انگليس و... ديد مثبتي نسبت به بيت‌كوين و ارزهاي ديجيتال وجود دارد و احتمال پذيرش اين رمز‌ارزها به عنوان ابزاري براي پرداخت، بسيار زياد است. اما در مقابل كشور‌هاي مختلفي مثل چين، ايران و… نيز هر گونه استفاده از بيت‌كوين و ارزهاي ديجيتال را ممنوع اعلام كرده‌اند. دليل مخالفت برخي كشورها نسبت به استفاده رسمي از ارزهاي ديجيتال كاملا روشن است. در صورت رسمي شدن اين رمز ارزها، كنترل دولت‌ها روي دارايي مردم كم مي‌شود. ضمن اينكه با توجه به نوسانات شديد قيمتي كه ارزهاي ديجيتال دارد، ممكن است مشكلات خاصي را براي اقتصاد كشور ايجاد كند.
اما آنچه كه پيش‌بيني مي‌شود اين است كه با افزايش علاقه مردم به استفاده از ارزهاي ديجيتال و گسترش كاربردهاي آن، كشورهايي كه حتي در مقابل پذيرش ارزهاي ديجيتال مقاومت مي‌كنند، نسبت به وضع قانون اقدامات مهمي انجام دهند.

 افزايش كاربردپذيري ارزهاي ديجيتال

هر چقدر كاربرد ارزهاي ديجيتال در زندگي انسان بيشتر شود به همان اندازه با سرعت بيشتري با پذيرش عمومي و افزايش تقاضا مواجه خواهند شد. متاسفانه بسياري از پروژه‌ها در حال حاضر كاربرد خاصي را براي توكن‌هاي خود در نظر نگرفته‌اند. هر چقدر تعداد پروژه‌هايي كه با هدف ارايه نوعي ابزار كاربردي به دارنده توكن، بيشتر شود به همان اندازه علاقه و اشتياق مردم عادي به كريپتوكارنسي در سال ۲۰۲۳ بيشتر خواهد شد.

 وضعيت قانون‌گذاري

قانون‌گذاران در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا بازار ارزهاي ديجيتال را به بستري امن براي سرمايه‌گذاران تبديل كنند. 
تا به امروز هم قوانين و دستورالعمل‌هاي زيادي در اين حوزه وضع شده است. يكي از مهم‌ترين مزاياي قانون‌گذاري ارزهاي ديجيتال اين است كه دست مجرمان سايبري از اين بازار كوتاه مي‌شود. البته نبايد فراموش كرد كه در بسياري از كشورها، دولت‌ها نسبت به كريپتوكارنسي قوانين سخت‌گيرانه‌اي دارند. اما از آنجايي كه در چند سال اخير شاهد گفت‌وگوهاي مداوم در مورد مقررات ارزهاي ديجيتال هستيم، پيش‌بيني مي‌شود كه قدم‌هاي مثبتي در اين راستا برداشته شود. اين موضوع مي‌تواند باعث افزايش اعتماد مردم عادي به بازار ارزهاي ديجيتال و سرمايه‌گذاري در آن شود.

ارسال نظر