عريض شدن هراز نيازمند ۵۰۰۰ ميليارد تومان

۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۰۰:۵۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۰۶۱۱

معاون عمراني استاندار مازندران، گفت: براي ادامه چهارخطه شدن جاده هراز بيش از ۳۰ كيلومتر باقي مانده و تكميل اين جاده به بيش از ۵ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

معاون عمراني استاندار مازندران، گفت: براي ادامه چهارخطه شدن جاده هراز بيش از ۳۰ كيلومتر باقي مانده و تكميل اين جاده به بيش از ۵ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
احمد توكلي در حاشيه بازديد از كارگاه‌هاي فعال و عمليات درحال اجراي پل و تونل‌هاي در دست ساخت جاده هراز به خبرنگار ايسنا گفت: بيش از ۳۰ كيلومتر باقيمانده از عمليات تعريض جاده هراز مربوط به سخت‌ترين مسيرعبوري اين جاده در عمق‌هاي زياد در دل كوه واقع شده كه براي عبور از آن بايد چندين دستگاه تونل و پل‌هاي بزرگ وكابلي ساخته شود كه با برآوردهاي حال حاضر براي تكميل آن نيازمند ۵ هزار ميليارد تومان اعتباراست.
وي با اشاره به اينكه با توجه به حجم بالاي تردد و لزوم بالا بردن ايمني در جاده هراز براي حفظ سلامت شهروندان تعريض هرچه زودتر اين جاده با اختصاص اعتبارهاي ملي ضروري است، اضافه كرد: اعتبار تخصيص داده شده امسال براي ادامه تعريض جاده هراز حدود ۸۰ ميليارد تومان بوده است كه با توجه به حجم و نوع عمليات در حال اجرا در اين جاده، بسيار كم و ناچيز است.
توكلي افزود: جاده هراز يكي از مهم‌ترين و كوتاه‌ترين مسيرهاي منتهي پايتخت به شمال كشور به شمار مي‌رود كه از ۱۰۱ كيلومتر مسافت اين در حوزه استحفاظي مازندران، تاكنون حدود ۷۰ كيلومتر آن به‌طور كامل تعريض و چهار خطه شده است.
معاون عمراني استاندارمازندران اظهار كرد: عمليات چهار خطه شدن جاده هراز از سال ۱۳۸۹شروع شد كه اختصاص كم و قطره چكاني اعتبارها در سال‌هاي گذشته باعث طولاني شدن طرح‌هاي عمراني در اين جاده شده است.
توكلي با اظهار اينكه در حال حاضر ۶ كارگاه و شركت پيمانكاري به صورت تمام وقت براي ادامه ساخت تونل، پل كابلي و ادامه تعريض جاده باقيمانده فعاليت دارند، به گستردگي وحجم بالاي كار در۳۰ كيلومتر باقي مانده اشاره كرد و گفت: ساخت چندين دستگاه پل از جمله پل بايجان، زيارباغ، پلور، تكاور، و تونل‌هاي شنگلده وگزنك همزمان درحال ساخت است.
وي اضافه كرد: سخت‌ترين بخش تعريض جاده هراز كه اكنون درحال اجرا است، ساخت سه دستگاه پل كابلي كه هركدام ازآنها۱۸۰ متر، ۲۵۰ متر و ۴۶۰ متر طول مسير و در مسير دره و سخت گذر اين جاده است، كه با پيشنهادهاي داده شده براي كيفي و زيبايي بخشي ادامه ساخت و حاشيه‌هاي آن داده شده، علاوه بر امنيت تردد خودروها در مسير تردد، باعث ايجاد منطقه گردشگري در مسير پل‌ها نيز پس از بهره‌برداري خواهد شد. معاون عمراني استاندارمازندران يكي از مشكلات خاص وعمده در جاده هراز را حجم بالاي تردد روزانه وحتي شبانه دراين جاده اعلام كرد و گفت: محدوديت‌هاي زماني براي بسته نگه داشتن جاده و نيز شرايط خاص آب وهوايي دربخش لاريجان آمل، از ديگر چالش‌هاي موجود با توجه به حجم بالاي عمليات عمراني در جاده هراز است.

ارسال نظر