در نامه سازمان بازرسی به بانک مرکزی مطرح شد:

اقدامات برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری برای ضمانت دریافت تسهیلات غیرقانونی است

۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۸:۵۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۵۷۲
اقدامات برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری برای ضمانت دریافت تسهیلات غیرقانونی است

بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی پیرامون ضمانت اشخاص برای دریافت تسهیلات، اعلام کرد که اقدامات برخی از بانک‌­ها در این حوزه مغایر با قانون و مقررات است.

ستار شیرعالی بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس بررسی‌­های به‌عمل آمده و تأیید شده، برخی از بانک­‌ها و موسسات اعتباری، در زمان اعطای انواع تسهیلات به ویژه تسهیلات خرد و تکلیفی، از متقاضیان درخواست گواهی کسر از حقوق و یا ضمانت اشخاصی را می­‌کنند که حتماً در شعبه مربوطه، دارای حساب جاری باشند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بر اساس یافته­‌های سازمان بازرسی برخی از بانک­ها ضمانت افراد بالای ۶۵ سال را از متقاضی نمی‌­پذیرند، بیان کرد: اخذ گواهی یاد شده به عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات و ایجاد هر نوع شرط اضافه بر آنچه که در شورای پول و اعتبار تصویب شده، مغایر با قوانین و مقررات حاکم است و بعضا یافتن ضامن دارای حساب در شعبه اعطاء کننده تسهیلات نیز امکان­پذیر نبوده و این امر سبب نارضایتی شهروندان می‌­شود.

وی اظهارکرد: بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرده که در پرداخت تسهیلات به گونه­‌ای اقدام شود که ضمن حفظ حقوق بانک، ارائه پوشش و ضمانت برای استفاده­ کنندگان از تسهیلات نیز امکان­پذیر باشد.

در این نامه هشداری سازمان بازرسی تاکید شده که ضمن بررسی موضوع، مراتب به نحو مقتضی به مدیران عامل بانک­ها و موسسات اعتباری و مسئولان مربوط اعلام و نتیجه اقدامات حداکثر ظرف مدت (۵) روز کاری به این سازمام اعلام شود.

 

ارسال نظر