خرید شیشه دوجداره ساز و کار​

۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۱۰:۵۵:۱۴
کد خبر: ۲۱۸۲۵۷
خرید شیشه دوجداره ساز و کار​

آیا با ویژگی‌های شیشه دوجداره آشنایی دارید؟ شیشه‌های دوجداره چیست؟ در پاسخ به این سوال که شیشه های دوجداره چیست می‌توان گفت قابی متشکل از دو یا چند لایه شیشه که در موازات همدیگر قرار گرفته‌اند.

 فاصله بین شیشه های دوجداره فضایی به اندازه چند میلیمتر است. این فضا خالی است و گزینه ها برای پر کردن آن هوای خشک و یا گازی بی اثر مثل گاز آرگون خواهد بود. به طبع قیمت شیشه دوجداره با گاز آرگون بالاتر از قیمت شیشه دوجداره بدون گاز است.

این فضای خالی میان دو شیشه تفاوت اصلی شیشه های دوجداره با شیشه های معمولی است. این فضا مانع از عبور دما و سرو صدا از محیط خارج به فضای داخلی و برعکس آن نیز می شود. این شیشه ها به سبب ممانعت از جابه‌جایی دما و صدا در بین دو محیط داخل و خارج یک نوع عایق محسوب می شود. ضخامت شیشه های دوجداره از 6 میلی متر تا 16 میلیمتر است که هر سایز با سایز دیگر 2 میلیمتر تفاوت ضخامت دارد. مجموعه آریا ساز و کار ارائه کننده انواع شیشه دوجداره رفلکس و ساده است. شما می توانید با اطمینان خاطر پروژه های خود را به این مجموعه بسپارید.

مراحل تولید شیشه های دوجداره

در مرحله اول تولید شیشه دوجداره، صفحات بزرگ شیشه در خط تولید بر سطح مخصوصی قرار خواهد گرفت و ابعاد مورد نظر برای شیشه توسط نرم افزار پردازش خواهد شد تا برشی که در شیشه ایجاد می شود، کاملا دقیق و بدون هیچ خطای دستی صورت گیرد.

بعد انجام عملیات برش، شیشه ها به وسیله آب سخت گیری خواهند شد. سپس فرم هایی را که بین دوجداره قرار می دهند، برای جایگذاری برش می دهند. در مرحله بعد فضای خالی میان دو شیشه توسط مواد رطوبت گیر پر خواهد شد. در وهله بعد، بر روی دو لبه فرم، یک نوع چسب مخصوص زده خواهد شد؛ به این شکل ترتیب درزگیری کامل خواهد شد. در ادامه شیشه ها را به دستگاه پرس انتقال می دهند و گاز آرگون را به فضای بین دوجداره تزریق می کنند. بلافاصله دور تا دور شیشه ها را به وسیله دستگاه با استفاده از چسب پلی سولفاید جهت درزبندی ثانویه چسب می گیرند.

ویژگی های شیشه دوجداره

بعد از آشنایی با نحوه تولید شیشه های دوجداره، خوب است که با مزایای استفاده از آنها آشنا شوید.

ذخیره انرژی: شیشه دوجداره به دلیل ساختار متفاوت، مقدار گرمایی را که به محیط وارد و خارج خواهد شد را تنظیم می کند و میزان استفاده از انرژی را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد داد. در تحقیقات انجام شده راجع به این شیشه ها اثبات شده است که در صورت استفاده از شیشه های دوجداره به میزان 20% در هزینه های انرژی صرفه جویی خواهد شد.

کاهش میزان سروصدا: افزایش سطح آسایش، بهترین مزیت استفاده از شیشه های دوجداره است. فضای بین دو لایه شیشه، نوعی عایق صدا محسوب می شود؛ چون صدا را جذب می کند و به میزان 30 دسیبل از انتقال صدا جلوگیری می کند. این مزیت برای خانه هایی که در مناطق شلوغ شهر قرار دارد، بسیار مفید است.

افزایش امنیت: میزان استحکام شیشه دوجداره در مقایسه با شیشه های تک جداره بیشتر است. این شیشه ها بسیار سخت تر شکسته می شوند و به این طریق امنیت خانه را افزایش خواهند داد. در ساخت پنجره های دوجداره در چند نقطه متفاوت قفل هایی تعبیه شده که سبب شده در مقایسه با پنجره های معمولی بسیار امن تر باشد.

افزایش ارزش ملک: این نوع شیشه ها به سبب این که بسیار کارآمد هستند، باعث افزایش ارزش ملک خواهند شد.

قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل: شیشه های دوجداره را می توان بر روی انواع پروفیل (از چوبی گرفته تا آلوود و upvc) نصب کرد. ترکیب این شیشه های دوجداره همراه با پروفیل، پنجره های دوجداره بسیار با کیفیتی را به شما خواهد داد. (برای اطلاع از بهترین مارک پنجره دوجداره upvc به مقاله پیوند شده در سازوکار سر بزنید.)

مهار اشعه uv: شیشه های دوجداره به سبب ساختار خود از انتقال اشعه uv به محیط داخلی ممانعت خواهد کرد.

ثبات رنگ در هر شرایط آب و هوایی: شیشه های دوجداره در مقابل اشعه و رطوبت کاملا مقاوم هستند. در نتیجه مناسب هر نوع شرایط جوی هستند و ظاهر خود را حفظ خواهند کرد.

عدم اشتعال: دمای ذوب شیشه در مقایسه با دمای احتراق چوب بالاتر بوده و شیشه در زمان آتش سوزی سبب توسعه و انتقال آتش نخواهد شد.

مقاوم در برابر زلزله: شیشه دوجداره به سبب استحکام بالا در برابر زلزله کاملا مقاوم است.

عمر بالا و محافظت از محیط زیست: این نوع شیشه ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند، طول عمر زیادی دارند و در صورتی که تمایل به تعویض آنها را داشته باشید، می توانید چندین بار آن‌ها را بازیافت کنید. به گونه ای که ضایعات آن هیچ تاثیر منفی بر روی محیط زیست نخواهد داشت.

عدم ایجاد بخار بر روی شیشه: به دلیل وجود ماده رطوبت گیر در فاصله بین دو شیشه، مانع از انتقال گرما و سرما می شود و به این ترتیب اختلاف دما بین محیط داخل و خارج که سبب ایجاد بخار روی شیشه می شود، وجود ندارد.

کاربرد شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره به سبب دارا بودن یک سری ویژگی های منحصر به فرد کاربردهای زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای ساخت درب و پنجره ساختمان ها
  • ساخت ویترین فروشگاه ها
  • ساخت سقف های شیشه ای
  • استفاده از محافظ های شیشه ای به جای نرده
  • طراحی نمای کرتین وال

نکته قابل توجه درباره این شیشه ها این است که این شیشه ها در هر طرح و رنگی قابل اجرا هستند.

انواع شیشه دوجداره

شیشه فلوت یا ساده: این شیشه ها به همان شکلی که از کوره خارج می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند و دارای هیچ ویژگی خاصی نیست. همچنین مقاومت آنها از سایر شیشه های دوجداره کمتر است.

شیشه سکوریت: این نوع شیشه را در یک فرآیند گرم شدن با دمای بسیار بالا و سرد کردن کاملا سریع تولید می کنند. این عمل سبب ایجاد مقاومت بسیار بالای شیشه در برابر فشار و ضربه می شود. این نوع شیشه را برای ایجاد امنیت بالا در برابر فشار، گرما و ضربه مورد استفاده قرار می دهند.

شیشه لمینت: این شیشه ها همانطور که در متن بالا در پاسخ به سوال «شیشه های دوجداره چیست؟» به آن اشاره کردیم، از دو لایه موازی تشکیل شده که فضای بین دو لایه را با ماده ای ژله ای پر می کنند. این شیشه ها مقاومت بالایی دارند و در زمان خرد شدن به داخل ژله فرو میروند و به همین علت تکه های شیشه پخش نخواهند شد.

شیشه سند بلاست: در فرآیند ساخت شیشه سند بلاست با استفاده از ماسه و آب روی سطح شیشه، طرح هایی ساخته می شود که سبب مات شدن شیشه و زیبایی آن خواهد شد. قیمت شیشه سندبلاست با توجه به کیفیت و زیبایی فوق العاده ای که دارد، مناسب و مقرون به صرفه است.

شیشه رفلکس: در این شیشه ها از آلیاژ فلز برای مات کردن شیشه استفاده خواهد شد. این نوع شیشه دوجداره بسیار پر مصرف است.

شیشه مشجر: بر سطح این شیشه ها طرح های خاصی زده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مشخصات انواع شیشه و اطلاع از لیست قیمتها کافی است که به وب سایت فروشگاه اینترنتی آریا ساز و کار سر بزنید.

 

ارسال نظر