آنفلوآنزا در راس ویروس‌های تنفسی در گردش در کشور

۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۰۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۱۸۲۳۷

هر چند که شیوع بیماری‌های تنفسی در تمام ایام سال دور از انتظار نیست؛ اما همواره در فصول سرد سال این شیوع با روندی افزایشی همراه است؛ چراکه علاوه بر سرماخوردگی عادی، معمولا پیک بروز آنفلوآنزا نیز از پاییز آغاز شده و تا اواخر زمستان ادامه خواهد داشت.

هر چند که شیوع بیماری‌های تنفسی در تمام ایام سال دور از انتظار نیست؛ اما همواره در فصول سرد سال این شیوع با روندی افزایشی همراه است؛ چراکه علاوه بر سرماخوردگی عادی، معمولا پیک بروز آنفلوآنزا نیز از پاییز آغاز شده و تا اواخر زمستان ادامه خواهد داشت. در این بین از سال ۱۳۹۸ کرونا نیز یکی از متهمان اصلی شیوع بیماری‌های تنفسی است که هرچند با تزریق واکسن، کنترل شده اما همچنان قربانی می‌گیرد.

آنفلوآنزا یک بیماری ناشی از ویروس‌های آنفلوآنزا است که باعث آلودگی دستگاه تنفسی بسیاری از حیوانات، پرندگان و نیز انسان می‌شود. آنفلوآنزای انسانی بیماری به‌شدت واگیرداری است که معمولا به وسیله سرفه و عطسه فرد بیمار منتشر می‌شود و با بیماری سرماخوردگی متفاوت است.

آنفلوآنزا با بیماری سرماخوردگی متفاوت است؛ آنفلوآنزا و سرماخوردگی هر دو بیماری‌های مربوط به سیستم تنفسی هستند، اما توسط ویروس‌های مختلفی ایجاد می‌شوند. آنفلوآنزا به دلیل آلودگی همه قسمت‌های سیستم تنفسی به ویروس ایجاد می‌شود. سیستم تنفسی درگیر در آنفلوآنزا شامل بینی، گلو، مجاری تنفسی و حتی ریه است.

 

ارسال نظر