انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است

۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ۰۰:۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۱۷۹۴۳

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است، از همان ابتدا امام تاکید بر حضور مردم داشتند و رهبری نیز همواره بر حضور و مشارکت مردم تاکید دارند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است، از همان ابتدا امام تاکید بر حضور مردم داشتند و رهبری نیز همواره بر حضور و مشارکت مردم تاکید دارند.

«عباسعلی کدخدایی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: در دوران رژیم پهلوی تمام سرمایه‌های کشور ما غارت می‌شد و افراد خودکامه حکومت می‌کردند تا به واسطه همین افراد خودکامه منافع نامشروع غارتگران تامین شود. وی اظهارکرد: خاطرات سران رژیم گذشته را که می‌خوانیم عداوت آنها با مردم دیده می‌شود.

استان‌هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد چگونه در محرومیت نگه داشته می‌شدند و منافع آنها به غارت می‌رفت. این عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمنان ما از غرب گرفته تا اسراییل و امریکا تحریم و تهدید می‌کنند به دلیل منافع از دست رفته آنهاست چراکه به هر شکلی این مملکت در دوره پهلوی غارت می‌شد و اکنون چون منافع آنها از دست رفته، هر روز توطئه‌ای می‌چینند و به دنبال به دست آوردن دوباره منافع خود هستند.

کدخدایی با اشاره به انواع و اقسام توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب قائله‌های زیادی راه انداختند و جوانان زیادی در این قائله‌ها به شهادت رسیدند اما خوشبختانه با همتی که امام راحل داشتند و با نفس الهی خود کشتی جمهوری اسلامی را هدایت کرده و این راه همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه ادامه داد: اگر امروز غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی است به این دلیل است که مردم فلسطین تنها به دنبال حق خود هستند، حقی که بیش از ۷۰ سال به ناحق از آنها ضایع شده است، رژیمی که با قتل، غارت و تصرف مردم اصلی آن سرزمین را از سرزمین خودشان بیرون کرد و امروز هم خود را دولت می‌نامد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به عملکرد سران امریکا و اروپا عنوان کرد: آنها امروز سراسیمه به دنبال حمایت از رژیم موقت صهیونیستی هستند، سلاح‌های نظامی در اختیار آنها قرار می‌دهند، این حرکت آنها چه توجیهی دارد، مردمی که سال‌ها در محاصره کامل بودند حق خود را می‌خواهند. مگر صهیونیست‌ها چه حقی دارند؟ حقی که با ترور و آدم کشی ایجاد شده حق نیست و محکوم به شکست است. کدخدایی با اشاره به حرکت انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسیر انقلاب اسلامی با هدایت امام شروع شده و همچنان ادامه دارد و با تدابیر مقام معظم رهبری کشور به سرچشمه اصلی خود رسیده و با پشتیبانی مردم به همه اهداف خود می‌رسیم.

 

ارسال نظر