بازار سرمایه در انتظار چیست؟

۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۰۸:۴۳:۰۹
کد خبر: ۲۱۷۹۰۰
بازار سرمایه در انتظار چیست؟

ناظران معتقدند با رشد ریسک‌های سیستماتیک بازار، معامله‌گران استراتژی صبر و انتظار را در پیش گرفته‌اند تا روند تحولات روشن شود.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه بورس تهران ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 29 مهر- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 7 هزار و 698 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 953 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  260 واحد ریزش کرد و شاخص هم وزن فرابورس 2 هزار و 41 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

به گزارش اکوایران، روز شنبه در بورس شرکت صنعتی آما (فاما)، شرکت قند نیشابور (قنیشا) و شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تامین سرمایه دماوند (تماوند)، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) و شرکت شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سصفها (شرکت سسمان اصفهان)، چفیبر (شرکت فیبر ایران) و شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) و شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 27 نماد صف خرید داشتند و 30  نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 52 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 107 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 37 درصدی به 391 میلیارد تومان رسید.

020728

پیش بینی بورس امروز 

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص‌ها از ابتدا روند نزولی داشتند و تا پایان به نزول ادامه دادند. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان 711 میلیارد تومان بودیم. نماد شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای فملی، شتران، وتجارت و حفارس بیشترین خروج پول را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه نمادهای خودرو، اخابر، خساپا، پارس، ذوب و شپنا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای وبملت، کچاد و شیران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.  

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 11 درصدی نسبت به روز قبل به 4 هزار و 141 میلیارد تومان رسید.

اما در یک ساعت پایانی ارزش معاملات پایین بود و شاهد کمبود تقاضا در بازار بودیم. روندی که می‌توان آن را به پایان هفته نسبت داد. اما برخی از ناظران معتقدند با رشد ریسک‌های سیستماتیک بازار، معامله گران استراتژی صبر و انتظار را در پیش گرفته‌اند تا روند تحولات روشن شود. 

ارسال نظر