چرا در روزهای بارانی تهران ترافیک می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۷/۲۵ - ۱۲:۳۲:۴۳
کد خبر: ۲۱۷۶۴۵
چرا در روزهای بارانی تهران ترافیک می‌شود؟

رییس شورای شهر تهران درخصوص ترافیک روزهای بارانی توضیح داد.

مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای  شهر تهران در جمع خبرنگاران پیرامون دستکاری دوربین‌های شهری زمان در بارندگی ها گفت : راه بندان به دلیل بارندگی و تغییر روش در آن است و این باعث می‌شود حجم ترافیک و میزان راه‌بندان‌ها افزایش باید و پلیس ناچار می‌شود برای مدیریت این شرایط سیستم‌های هوشمند را دستکاری کند و خواهش ما از پلیس نظم بیشتر و از مردم آمادگی برای رانندگی در زمان بارش است.

به گزارش اکوایران، چمران با بیان اینکه اتلاف وقت یکی از تبعات ترافیک و راه بندان است، یادآور شد: هرچه به ماه‌های پایانی پاییز برسیم ترافیک بیشتر می شود چرا که طول روز کمتر خواهد شد و تردد به تبع این موضوع به ساعات پایانی موکول می‌شود.

وی افزود: امیدواریم بارندگی خوبی را شاهد باشیم چرا که با مشکل آب نیز روبه‌رو هستیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با وزیر کشور و معاون سیاسی وزیر در مورد حریم شهر تهران جلسه برگزار کردیم، گفت: قرار شد موضوع حریم عادلانه برطرف شود و نباید اقدامات در این بخش غیرمنطقی باشد.

وی در این رابطه ادامه داد: تصمیم گرفتند قیام‌دشت را جدا کنند و ما اصراری نداریم همه بخش‌ها به تهران بچسبند؛ تکه پاره کردن از لحاظ شهرسازی نتیجه خوبی ندارد اما اینکه حریم را تا میدان بسیج بکشند با تصمیمات شهرسازی مناطق مغایرت دارد.

درجلسه امروز صحن زهرا شمس احسان هم در تذکری گفت : با توجه به افتتاح و بهره برداری از ایستگاه های جدید خط ۶ و ۷ مترو خوشبختانه نرخ تردد و مسافرپذیری افزایش چشمگیری داشته لذا درخواست می‌شود در خصوص کاهش سرفاصله و افزایش واگن ها بازنگری صورت بگیرد.

وی افزود: تعداد مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی به اندازه‌ای است که تا چند دقیقه امکان بسته شدن درب‌های قطار به ویژه در واگن بانوان وجود ندارد و از سویی دیگر بر اساس گزارشات عدم هماهنگی بین سامانه شهرزاد با سامانه‌های پرداختی در مترو منجر به اختلال شده است.

شمس احسان تأکید کرد: از شهردار تهران درخواست می کنیم ضمن بهینه‌سازی ایستگاه‌های بهره برداری شده، پیش از استفاده از سامانه ها، تست و آزمایش صورت بگیرد.

درادامه صحن  میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه ستادی در دوره جدید با هدف مناسب سازی شهر برای معلولان تشکیل شده، اظهار کرد: عدالت به مثابه ایجاد فرصتی برابر است تا شهروندانی که دارای نواقص حرکتی هستند، فرصت رشد داشته باشند. اینکه برای اشتغال و تفریح این افراد اقدام کنیم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ناظرینی در این ستاد برای مناطق انتخاب شده اند، تصریح کرد: این افراد از معلولین هستند و بر چگونگی اجرای پروژه های شهری نظارت می کنند که ارزشمند است اما بر اساس گزارشات پرداخت حق الزحمه ناظرین به تأخیر افتاده و درخواست می کنیم شهرداری در این زمینه اقدام کند.

مظفر با بیان اینکه می توان سه درصد از نیروهای انسانی را از معلولین جذب کرد، یادآور شد: از شهرداری می خواهیم این تکلیف قانونی را دنبال کند و گزارش آن را به شورا ارائه دهند.

رئیس کمیته بودجه شورا با تأکید بر اینکه باید فضای تفریحی و شهربازی ویژه معلولان ایجاد کرد، گفت: اگر شهرداری بتواند این شهربازی را ایجاد کند، اتفاقی ارزشمند برای کودکان معلول خواهد بود.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران هم ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به ورزشکاران، اظهار کرد: امروز نوجوانان ما کجا می توانند ورزش کنند؟ پیشنهاد بنده این است زمین های ورزشی کوچک مقیاس در پارک ها با فنس کشی ایجاد شوند تا مزاحمتی برای کودکان ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه در تمام پارک ها می توان این فضاها را ایجاد کرد، یادآور شد: می توان فضاهای ۱۵۰ متری و حتی ۱۰۰ متری را ایجاد کرد. مدیرعامل سازمان بوستان ها و شهرداران مناطق اعلام کردند که می توان چنین فضاهایی را ساخت و به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه دهد. سالن های ورزشی هزینه ای هستند و همه نمی توانند با پرداخت هزینه ورزش کنند.

آقامیری تأکید کرد: سازمان ورزش و معاونت فرهنگی موضوع را بررسی کنند و اگر عملیاتی بود، آن را اجرایی کنند.

ارسال نظر