پراید دوباره تولید می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ۱۴:۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۱۷۵۵۶
پراید دوباره تولید می‌شود؟

بدنه پراید همچنان در خطوط تولید پارس خودرو تولید می‌شود و خودروسازی سایپا به عنوان شرکت مادر این خودروسازی از آن کسب درآمد می‌کند.

صورت‌های مالی پارس خودرو مربوط به 6 ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد، این خودروسازی در بازه زمانی مورد اشاره در مجموع 981 دستگاه بدنه پراید را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است. تولید بدنه پراید (SKD) در شرایطی در دستورکار این خودروسازی قرار گرفت که خودروسازی سایپا سال 99 خانواده پراید را طی یک برنامه زمان‌بندی به موزه فرستاد. البته این خودروسازی مدل وانت پراید یا همان وانت 151 را در سبد محصولاتی خود حفظ کرد و همچنان وانت پراید را تولید می‌کند.

به گزارش اکوایران، آن طور که پارس خودرویی‌ها در صورت‌های مالی پایان شهریور 1402 خود در سایت کدال سازمان بورس منتشر کردند تمام 981 دستگاه بدنه پراید تولیدی را فاکتور کردند. فروش این تعداد بدنه پراید حدود 30 میلیارد و 630 میلیون تومان برای پارس خودرو آورده نقدی داشته است.

صورت‌های مالی این خودروساز در سایت کدال سازمان بورس مربوط به اسفند 1401 نشان می‌دهد زیر مجموعه خودروسازی سایپا سال گذشته نیز حدود هزار و 100 دستگاه بدنه پراید تولید کرده است. نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از بدنه پراید های تولیدی در سال گذشته فروخته نشده است.

پارس خودرویی‌ها که شرکت زیر مجموعه خودروسازی سایپا محسوب می‌شوند، پیش تر زمانی که پراید از خط تولید خارج نشده بود به صورت حق العمل کاری برای شرکت مادر خود، پراید تولید می‌کردند.

به نظر می‌رسد پارس خودرویی‌ها این بدنه‌های پراید را برای بازار افتر مارکت (لوازم یدکی) تولید کرده‌اند، اما بهتر است خودروسازی سایپا توضیحی درباره تولید بدنه پراید در سال گذشته و 6 ماهه ابتدایی سال جاری می‌داد.

هر چه هست به رغم خروج رسمی انواع پراید به جز وانت 151 از سبد محصولاتی سایپا هنوز این خودروسازی از قبل فروش بدنه خام این خودروی پرطرفدار بازار درآمد کسب می‌کند.

 

ارسال نظر