امضای تفاهم‌نامه بین مرکز تحقیق ‌وتوسعه همراه اول و ستاد اتصال‌پذیری معاونت علمی

۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ۰۰:۴۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۷۴۹۹

مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف همکاری در زمینه تحقیق و پژوهش، طراحی و توسعه فناوری‌ها و محصولات حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف و توانمندسازی زیست بوم این حوزه امضا شد. با توجه به ماموریت‌های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و سامانه‌های شبکه‌های مخابراتی، پژوهش و اکتساب فناوری‌های نوظهور و لبه تکنولوژی مخابراتی و فناوری اطلاعات و اجرای پایلوت و تست و ارزیابی فناوری‌ها، این تفاهم نامه در راستای تحقق ماموریت‌های مشترک طرفین منعقد شد.

تعیین اولویت‌ها و شناسایی ظرفیت‌های بومی‌سازی سامانه‌ها و تجهیزات حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات، شناسایی و معرفی نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های همراه اول برای توسعه فناوری‌ها و محصولات در موضوع تفاهم نامه، توسعه بازار برای محصولات مشترک توسعه داده شده در قالب‌هایی نظیر ایجاد کنسرسیوم‌، تضمین خرید، مشارکت استراتژیک، سرمایه‌گذاری مشترک، بازاریابی و بازارسازی ملی و بین‌المللی برای محصولات و فناوری‌های مشترک توسعه داده شده، برگزاری رویدادهای نوآوری و فناوری، اعطای گرنت و حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی از مهم‌ترین محورهای این تفاهم نامه عنوان شده است.

 

ارسال نظر